שלמה מעוז: "יוסי פרנק לא מבין כלום בכלכלה, צריך לנקד לו דוחות כספיים"; פרנק בתגובה: "מעוז ירד לזנות, הוא מבזה את עצמו וכל התחזיות שלו שגויות"

דיון סוער בין שני פרשנים כלכליים בכירים גלש ב"לילה כלכלי" להשמצות פרועות ■ צפו: כך זה נראה - הגירסה הלא מצונזרת

יאיר לפיד ועזיבתו את ערוץ 2 לפוליטיקה היה רק אחד מהנושאים שעלו לדיון אמש בתוכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10, אבל בהחלט לא העיקרי שבהם. את הדיון קיימו שני הפרשנים של התוכנית - שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס, ויוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס. בין השניים מתקיים בתקופה האחרונה דין ודברים חריף שהחל כתרגיל רייטינג טוב, אבל גלש לפסים נמוכים.

אתמול השיח הידרדר לרמה נמוכה עוד יותר. שלמה מעוז אמר ליוסי פרנק, כי הוא סתם קשקשן ולא מבין כלום בכלכלה: "הוא אפילו לא יודע לקרוא בלי ניקוד את הדוחות הפיננסיים וצריך לנקד לו אותם".

בין השניים ישנו "ויכוח" על התחזיות הכלכליות שהם מנפיקים בתוכנית בשנה האחרונה. שלמה מעוז טוען כי יוסי פרנק לא יודע לקרוא את השווקים והתחזיות שלו לא שוות הרבה.

יוסי פרנק אמר היום (ב') ל"גלובס" כי "הנושא התחיל בתור עימות טלוויזיוני משעשע, אבל שלמה לקח את זה לפסים שמבזים אותו וגם את כל מי שצופה בתוכנית. כל מי שצפה יודע ששלמה, עם כל הכבוד לידע שלו, טעה המון בשנה האחרונה לעומת דברים שאני אמרתי והוכחו כנכונים, ולכן צריך לקחת את הדברים של שלמה בעירבון מוגבל".

פרנק נותן דוגמאות על התחזיות של מעוז שלא התאמתו בסופו של דבר: "שלמה הבטיח ראלי בשווקים שלא היה, הוא המליץ לקנות מניות בשערים מאוד גבוהים שמאז הידרדרו - בעיקר מניות בנקים, הוא אמר חד משמעית שלדולר אין תקומה מעבר ל-3.6 שקלים ואנחנו רואים באיזה שער הוא נסחר כיום, ועוד דברים שהתבררו כשגויים בלשון המעטה".

"לעומת זאת", מוסיף פרנק, "תחזיות שלי כן הוכחו כנכונות: כמו למשל קניית שחרים ומזומן, החזקת דולרים בהיקף גבוה, להתרחק מהבורסה כמו מאש החל ממאי 2011, דולר שיגיע לשער של 3.8, אירו שיגיע ל-1.3 דולר, ועוד".

פרנק אומר בשיחה עם "גלובס", כי "גם אם נשים בצד את התחזיות לרגע, לא היה מקום להשתלחות של שלמה. הבעיה היא שלו, הוא ירד לרמות של זנות - הבנאדם צריך לעשות חשבון נפש ואם הוא בוגר הוא יידע להסיק את המסקנות".

עוד אמר פרנק: "הצופים אינטיליגנטים והתגובות לשידור שאני מקבל בפייסבוק ובמייל מדברות בעד עצמן: החל מזה ש'שלמה ביזה את עצמו', 'נמאס לשמוע אותו' וכלה בזה שיש מקום לתבוע אותו על הדברים שהוא אמר לי בשידור, אבל תביעה זה לא הסגנון שלי".

"כמו שאמר גולש אחד בפייסבוק - 'אני הצלחתי לשמור את הכסף שלי בכיס כי כנראה שעדיף להקשיב לבכיין ולקשקשן מקצועי מאשר לכלכלן פלספן'. הגולשים יודעים לעשות אחד ועוד אחד - וכמו שאמרה מישהי - 'במקרה הזה הציבור לא מטומטם'", אמר פרנק.

יוסי פרנק הוא בעל טור שבועי במדור הדעות באתר גלובס