מירס וגולן טלקום מודרות ממכרז הסלולר של צה"ל

על פי תנאי המכרז הצה"לי, רק מפעילי רשתות דור שלישי עם ניסיון של תשעה חודשים בתחום ובעלי 360 אלף מנויים יכולים להתמודד בו

כנראה שצה"ל צבר על בשרו ניסיון כואב, אחרת קשה להסביר מדוע החליט להדיר את החברות הסלולריות החדשות - גולן טלקום ומירס - ממכרז הסלולר שהוא מקיים בימים אלה. ל"גלובס" נודע שהמכרז, שפורסם רק לאחרונה, מציב תנאים שמונעים משתי החברות להתמודד בו. מדובר במכרז שהוא כנראה השני בגודלו בישראל, לאחר מכרז החשב הכללי, והוא מיועד לעשרות אלפי קצינים ונגדים ומשפחותיהם.

מהמכרז עולה כי רק מפעילי רשתות דור שלישי בעלי ניסיון של תשעה חודשים לפחות יכולים לגשת למכרז. במקביל, רק מפעילים שיש להם לפחות 360 אלף מנויים בדור השלישי יכולים להתמודד, וקיימת מגבלה על מפעילים שמקיימים נדידה על גבי רשתות אחרות. כאן הכוונה היא למירס, בשליטת פטריק דרהי, ולגולן טלקום, בשליטת מיכאל גולן, שרק להן יש היתר לנדוד על גבי רשתות אחרות.

מירס וגולן טלקום לא יוכלו להתמודד במכרז על פי תנאים אלו, שכן הרשתות שלהן נמצאות בשלב הקמה. אמנם מירס נמצאת בשלב מתקדם וצפויה להשיק את רשת הדור השלישי שלה בחודשים הקרובים, אך אין לה ולא יהיו לה בשנה הקרובה 360 אלף מנויים, ולבטח שאין לה ניסיון בהפעלת רשת דור שלישי לתקופה של תשעה חודשים. בנוסף, מירס לא תוכל להתמודד במכרז גם עם הרשת הישנה שלה שפועלת בטכנולוגיית iDEN.

גולן טלקום נמצאת בשלב הראשוני של בניית הרשת שלה, וייתכן שהיא תשיק אותה במחצית השנייה של 2012, כך שגם היא למעשה הוצאה מהמכרז.

עוד נודע כי צה"ל החליט במסגרת המכרז כי הוא ישלם לקצינים ולנגדים רק עבור דקות השיחה וה-SMS, ומי שרוצה להשתמש במכשיר לטובת גלישה סלולרית ישלם עליה מכספו. כלומר, ההצעות שיגישו המפעילים יתבססו על המחירים הכוללים גם גלישה סלולרית, אבל צה"ל לא ישלם בגין השירות, אלא הקצינים והנגדים ישלמו ישירות לחברה הסלולרית.

בגולן טלקום ובמירס סירבו להגיב לידיעה. בתגובה לפניית "גלובס" נמסר ממערכת הביטחון כי "המכרז שפורסם למפעיל סוללרי כולל מספר תקנים ותנאי סף אשר נשקלו בקפידה לאחר סדרת דיונים וחשיבה עמוקה, מדובר במכרז פומבי אשר פורסם באינטרנט ומזמין את כל הספקים שעומדים בתנאים להגיש הצעת מחיר".