כנס CES: חברת אינטל מציגה את עתיד האולטרה בוקים

קטגוריית המחשבים הניידים מסוג אולטרה רק פרצה לשוק בסוף 2011, אבל אינטל לא עוצרת ■ החברה הציגה את חזון החברה: מחשבים עם מסך מגע, הפעלה בתנועה ופקודות קוליות

אינטל מנסה כבר מספר חודשים להחדיר לשוק את קטגוריית האולטרה בוקים החדשה שלה. מדובר במחשבים ניידים מאוד דקים, קלים, מהירים ושלא מתחממים. החברה הציגה היום בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית - CES, את העתיד שלה בתחום זה.

"טכנולוגיית המגע דילגה על הנטבוקים והאולטרה בוקים", אומר מולי אדן, סגן נשיא בחטיבת המחשבים האישיים באינטל. "היא נמצאת בטאבלטים ובסלולר. אני אומר שזה יפסיק לדלג על האולטרה בוקים". אדן, ישראלי, מספק שואו של כוכב רוק על הבמה במסיבת העיתונאים, כאשר הוא סוחף אחריו את הצופים בבדיחות והומור גיקי שהופכים את האירוע של אינטל לחוויה, שמזכירה אירוע של אפל - היריבה של אינטל והחברות השותפות לה מול המק בוק אייר של יצרנית האייפון.

האולטרה בוקים העתידיים (תאריכי השקה ושמות יצרניות לא נמסרו) יגיעו בתצורה של מחשב נייד רגיל עם מקלדת, אבל גם עם מסך מגע. מה שיאפשר עבודה טבעית יותר בביצוע תקריבים או ניווט במסמכים וגלישה באינטרנט.

אדן הציג אב טיפוס של אולטרה בוק הפועל על מערכת ההפעלה העתידית של מיקרוסופט - חלונות 8. הדגם הזה מאפשר לבצע פעולות באמצעות הזזה של המחשב ימינה או שמאלה, לצורך ניווט במכונית או מטוס. מעבר לזה, אולטרה בוק עתידי יגיע בתצורה של מחשב נייד רגיל, רק שניתן יהיה בקלות לקפל את המקלדת ולהפוך אותו לטאבלט (המקלדת תשב בצד האחורי).

אדן גם הציג שיתוף פעולה עם חברת ניואנס, העוסקת בפיתוח טכנולוגיה הפעלה קולית. בדומה ליישום Siri הקיים באייפון 4S, ניתן יהיה לתת פקודות קולית לאולטרה בוק ולחפש פגישות ביומן. מה שיפה, שניתן יהיה לבצע את הפעולות הללו ללא חיבור לאינטרנט, מכיוון שכל המידע במוצר הזה יושב במחשב ולא בענן, כמו באייפון. ההפעלה הקולית לא תדרוש אימון שלה המשתמש, כאשר היא תלמד את המבטא שלו עם הזמן. התוכנה תדע 9 שפות, כמו: אנגלית, יפנית, צרפתית, הולנדית ומנדרינית. לפחות כרגע, אין עברית.

מלבד זה, האולטרה בוקים העתידיים, גם יאפשרו הפעלה שלהם באמצעות תנועות הידיים, בדומה להפעלה של אביזר - קינקט, הקיים בקונסולת המשחקים - אקס בוקס 360.

אינטל מתכננת עתיד מאוד מעניין למחשבים הניידים. מוצר אחר בתחום זה הוא - ניקשקי. אב טיפוס של לפטופ, בו בחלק התחתון, מתחת למקלדת נמצא משטח מגע לשימוש בעכבר, אבל שסוגרים את המחשב, רואים מסך רגיל, שמציג נתונים כמו פגישות ואז לא צריך לפתוח את המחשב בשביל רק לחפש את המידע הזה. מדובר במוצר קונספט שאינטל הציגה את היכולות שלו. כרגע, ניקשקי עובד על חלונות 8, כאשר המסך מגע הקטן, מציג ממשק בתצורת האריחים, של מערכת ההפעלה העתידית.

הכותב הינו אורח חברת יורוקום-פנסוניק בתערוכה.