זיסר ממשיך למכור: מוכר ההחזקה ב-GAP לקבוצת זארה

קבוצת זארה ישראל רוכשת את גאפ ישראל ב-40 מיליון שקל, וכשהיא נקייה מכל התחייבויות ■ אלביט הדמיה תמשיך להחזיק ברשת מנגו

קבוצת זארה רוכשת את הזיכיון ופעילות רשת GAP מידי אלביט הדמיה של מוטי זיסר, תמורת 26 מיליון שקל ובתוספת 14 מיליון שקל עבור המלאי. זארה רוכשת את GAP כשהיא נקייה מכל התחייבויות. אלביט הדמיה תמשיך להחזיק ברשת מנגו. ההערכה היא כי העסקה תושלם בפברואר 2012, בכפוף לקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה.

אחרי רכישת GAP ולאור השינויים הצפויים בשוק האופנה בישראל, צפויה קבוצת זארה להיות אחת משתי חברות האופנה הגדולות בישראל בשנת 2012. קבוצת זארה נמצאת בבעלות ג'ואי שוובל וחנן אליטוב.

רגע אחרי חתימת העסקה, מצהיר שוובל בשיחה עם "גלובס", "כשנתחיל את הפעילות, נחתוך מיד את המחיר ההתחלתי ב-20% כדי שהמותג יהיה בר השגה".

קבוצת זארה כוללת היום את רשת זארה (20 סניפים), רשת פול אנד בר (23 סניפים), רשת ברשקה (5 סניפים) ומאסימו דוטי (סניף אחד). לפי הערכות, מחזור המכירות השנתי של הקבוצה עומד על 600-650 מיליון שקל.

רשת GAP מונה 5 סניפים עם מחזור מכירות של 75 מיליון שקל בשנה. בקרוב תפתח הרשת חנות נוספת בקניון עיר ימים בנתניה. לדברי שוובל, פעילות GAP הפסדית.

"אולד נייבי יהיה פיצוץ"

"GAP הוא אחד המותגים החזקים בעולם עם מכירות של 14 מיליארד דולר בשנה. אנחנו רוצים להיות שותפים עם הכי טובים בעולם. הם צריכים להיות טובים בעיצוב, באספקה ובייצור שבו הם הכי חזקים בעולם וזה חשוב כדי שנוכל למכור פריטים במחירים טובים לצרכן הישראלי", אומר שוובל.

* בשבועות האחרונים ניהלת מו"מ עם GAP העולמית לשיפור התנאים המסחריים. זה הצליח?

"כן. ודאי. אלמלא כן לא הייתי יכול לקנות את העסק. שיפרתי מספיק כדי שאוכל לתת מהמחיר ההתחלתי 20% הנחה".

* מה תיתן הרכישה לזארה?

"פדיון גדול יותר שיאפשר לי להשקיע יותר בתשתיות, במנגנון ולהיות יותר יעיל".

* מה הפוטנציאל של גאפ?

"15-20 חנויות. לקראת ראש השנה נפתח חנות ראשונה של המותג בננה ריפבליק (המותג המחויט של גאפ - א"ח), יש לנו 2-3 מיקומים אפשריים. לבננה ריפבליק יש כאן שוק וב-2013 נביא את המותג אולד נייבי כי הוא עדיין לא יצא לעולם. אולד נייבי יהיה כאן פיצוץ כי המחירים מאוד אטרקטיביים".

* המותג גאפ לבדו ישלש את המכירות?

"בוודאי. אפילו יותר מכך".

* ומה הפוטנציאל של שלושת מותגי קבוצת גאפ יחד?

"גאפ, בננה ריפבליק ואולד נייבי יכולים להגיע למכירות של 400-500 מיליון שקל בשנה. יש לזה פוטנציאל, אבל הבעלים הנוכחיים לא מימש אותו כי לא היה לו את התשתיות, את המנגנון, את היכולות ואת האנשים. זה עסק מסובך. אם אתה לא הכי טוב, לא תרוויח".

* אתה מצהיר שתחתוך מחירים, במי זה יפגע?

"זה לא ייפגע. השוק גדל רק שאני אקח קצת יותר מהעוגה. האוכלוסייה גדלה ב-200 אלף איש כל שנה".

* יש יותר מתחרים וגם אמריקן איגל ייכנס בקרוב.

"אמריקן איגל, פוראבר 21 ויהיו עוד. החזקים ינצחו והחלשים לא יהיו למרות בסך הכל השוק גדל. לא שמעתי על הרבה שפשטו רגל השנה".

* גאפ זו התשובה שלכם לאמריקן איגל?

"זו תשובה לשוק שפורח. פוקס הוא שחקן מצוין, קסטרו שחקן מצוין ואני רק רוצה שהשוק ישגשג וכולם ירוויחו כסף כי שוק פורח טוב יותר בשבילנו. אם כל יום פותחים עיתון ורואים שזה סוגר, זה פושט רגל והשוק צונח, את חושבת שזה טוב לי? אבל אם יש שחקנים טובים בשוק, כולם מרוויחים מזה".

* מה היתה הטעות המרכזית עם גאפ בארץ?

"לוקיישן, לוקיישן לוקיישן. במקומות הכי טובים בארץ, אם זה קניון רמת אביב, דיזנגוף סנטר, קניון איילון, קניון רחובות, הקניון הגדול בפתח תקווה וקניון מלחה - הם לא נמצאים".

* ואתה תהיה שם?

"בוודאי. ייקח קצת זמן אבל נהיה שם".

הפוטנציאל של בננה ריפבליק

שוובל מבקש לממש בטווח הקרוב את פוטנציאל המותג בננה ריפבליק, המותג המחויט של קבוצת גאפ שפונה לגילאי 25-60, ואת פוטנציאל אולד נייבי, מותג בייסיק רחב של גאם הכולל בגדי תינוקות, ילדים, נשים וגברים.

* מה הפוטנציאל של בננה ריפבליק?

"לא יודע. נפתח 1-3 חנויות ונראה. אני לא אדם שאומר נפתח עשר חנויות ונראה. פותח שתיים, רואה איך אנשים אוהבים את הסחורה וממשיכים. אין לי התחייבות לפתוח מספר חנויות".

* ושל אולד נייבי?

"בגלל שהמחיר מאוד אטרקטיבי הוא יהיה יותר חזק מבננה ריפבליק כי הוא יותר עממי. באולד נייבי נמכור ג'ינס ב-50, 80 ו-100 שקל.

"נביא רק את הליין הטרנדי, האופנתי והמתאים למזג האוויר, כי אין לנו חנויות של 2,000 מ"ר. אני מניח שבגדי התינוקות והילדים יהוו 50% מהעסק של אולד נייבי כאן".

* כמה תצטרכו להשקיע בפיתוח?

"עשרות מיליוני שקלים".