קמהדע: קיבלה אישור פטנט - עבור תהליך ייצור ייחודי

חברת הביופרמצבטיקה קיבלה פטנט עבור תהליך הייצור הייחודי שפיתחה לניקוי וטיהור חלבון האלפא 1 אנטיטריפסין ■ הפטנט שמספרו 174410, מגן על הטכנולוגיה הייחודית של החברה לייצור החלבון

חברת הביומד קמהדע הודיעה היום (ג') כי קיבלה פטנט עבור תהליך הייצור הייחודי שפיתחה לניקוי וטיהור חלבון האלפא 1 אנטיטריפסין. הפטנט שמספרו 174410 - מרחיב ומחזק את הקניין הרוחני של קמהדע והוא ניתן בהמשך לאישור פטנטים דומים גם בארה"ב, באירופה ובאוסטרליה.

הפטנט שניתן לחברה מגן על הטכנולוגיה הייחודית של קמהדע לייצור החלבון, המשמש הן בייצור תרופת האלפא 1 של החברה, המשווקת כיום בשש מדינות בעולם ובכללן בארה"ב ובישראל, והן בתהליך הייצור של מוצר הדור הבא, האלפא-1 אנטיטריפסין באינהלציה, הנמצא בשלבים מתקדמים של ניסויים קליניים (Phase 2-3). כמו כן, טכנולוגיה זו של קמהדע משמשת להפקת המוצר המצוי בימים אלו בשלב מתקדם של הניסוי קליני אותו עורכת החברה לטיפול במחלת סוכרת הנעורים.

התרופה נמכרת בעשרות מיליוני שקלים בשנה. בארה"ב נמכרת התרופה תחת השם המסחרי "Glassia". התרופה נועדה לטיפול כרוני, מציל חיים, בחולים הסובלים מנפחת (אמפיזמה) תורשתית כתוצאה מחסר גנטי בחלבון אלפא-1 אנטיטריפסין, הגורם לפגיעה בלתי הפיכה ברקמת הריאה, למחלת ריאות קשה ואף למוות.

דוד צור, מנכ"ל קמהדע, אמר כי "אני שמח מאוד על אישור הפטנט גם בישראל. המפעל המתקדם שלנו בבית קמה מאפשר זה שנים לעשות שימוש בטכנולוגיה חדשנית ביותר לטיהור והפרדת חלבונים, ולייצר כ-10 תרופות המשווקות כיום ביותר מ-15 מדינות בעולם".

לדברי צור, "הפטנט הנוכחי מצטרף לרשימה מכובדת של פטנטים שנרשמו על ידי החברה בעולם ומהווה עדות לחדשנות הטכנולוגית והידע הייחודי שפיתחנו בתהליך הייצור של חלבונים ונוגדנים בכלל וחלבון האלפא-1 אנטיטריפסין בפרט".