די-פארם מרחיבה השת"פ עם WB הסינית תמורת 7.65 מ' ד'

די פארם מרחיבה שיתוף הפעולה עם Wanbang Biopharmceuticals לשיווק פורמולציה חדשה לתרופת הדגל שלה, ה-DP-b99

די פארם מדווחת היום (ג') על הרחבת שיתוף הפעולה הקיים בינה לבין חברת WB (Wanbang Biopharmceuticals) הסינית, לשיווק של פורמולציה חדשה לתרופת הדגל שלה, ה-DP-b99 המיועדת לטיפול בשבץ מוחי איסכמי.

די-פארם, המפתחת טיפול חדשני במחלות של מערכת העצבים המרכזית (CNS), תקבל תמורת הרחבת הרישיון כ-7.65 מיליון דולר מחברת WB - כאשר כ-1.15 מיליון דולר מסכום זה צפויים להיות משולמים לדי-פארם כבר ב-2012, שיתווספו לסך של 1 מיליון דולר שיושלמו לה באותו מועד על פי אבן הדרך הקבועה בהסכם.

באחרונה הגישה די-פארם בקשת פטנט חדשה המיועדת להגן על פורמולציות חדשות של תרופת ה-DP-b99 שפותחו על ידי החברה - מהלך שהוביל את WB להרחיב את ההסכם המקורי שנחתם בין החברות בנובמבר 2009, כך שיכלול כעת גם רישיון למידע ונתונים על הפורמולציה החדשה של ה-DP-b99.

כחלק מהרחבת הרישיון, ועם קבלתו הקרובה של דוח הביניים של ניסוי Phase III שעורכת די-פארם בתרופה המקורית הצפוי בתחילת פברואר 2012, תשלם WB לדי-פארם כ-650 אלף דולר המתווספים לסך של 1 מיליון דולר שישולם באותו מועד בהתאם להסכם שיתוף הפעולה המקורי.

כמו כן, נקבע כי עם הגשת בקשת פטנט בינלאומית (PCT) בקשר עם הפורמולציה החדשה, הצפויה במהלך הרבעון השלישי של 2012, תהיה די-פארם זכאית לתשלום נוסף בגובה של כ-500 אלף דולר. יצוין, כי בהתאם למנגנון הקבוע בתיקון, WB זכאית לבחור בין תשלום 6.5 מיליון דולר מתוך התשלומים הנוספים בהתאם לעמידה באבני הדרך לבין תוספת למחיר הקבועה בתיקון, שתקבל די-פארם בגין אספקת התרופה ל-WB.

די-פארם תפתח את הפורמולציה החדשה והקניין הרוחני ואלו יהיו בבעלות החברה, באחריותה ובהתאם ללוחות הזמנים שתקבע. חברת WB הסינית התחייבה במסגרת הרחבת ההסכם לבצע ולממן, על חשבונה, את כל הפיתוח הנדרש (לרבות הניסויים הקליניים הנדרשים) על מנת לרשום את התרופה, כתרופה מיובאת בסין (הן בפורמולציה הקיימת והן בפורמולציה החדשה). כמו כן, חברת WB תעביר לדי-פארם את כל הנתונים והמידע על פיתוח התרופה בסין, הן ביחס לפורמולציה המקורית והן ביחס לפורמולציה החדשה.

אלכס קוזאק, מנכ"ל די פארם אמר היום: "הרחבת ההסכם עם השותף האסטרטגי הסיני היא הוכחה נוספת ליכולות הטכנולוגיות הגבוהות של די-פארם ולחשיבות פיתוח פורמולציות חדשות של תרופת הדגל שלנו ה-DP-b99".

עוד הוסיף קוזאק כי "השאיפה לחדשנות טכנולוגית, הובילו את די-פארם להישג חשוב זה. אנו מאמינים שהרחבת ההסכם הינה צעד נוסף בשיתוף פעולה אסטרטגי בטריטוריה חשובה ומשמעותית כסין, ואף עשויה להוות מודל לפיתוח שיתופי פעולה דומים בעתיד גם בטריטוריות נוספות".