ביו-ויו מעמיקה את חדירתה באסיה: נכנסת לראשונה לטייוואן

ההיקף הכספי של העסקה נאמד בכ-600,000 שקל

חברת ביו ויו , העוסקת במחקר ופיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מערכות ממוחשבות לזיהוי תאים חריגים במגוון תחומים ובפיתוח בדיקות חדשות לגילוי סרטן, מעמיקה את חדירתה באסיה, ולראשונה נכנסת לשוק בטייוואן עם מכירה ראשונה של מערכת הסריקה של החברה למוסד האקדמי Academia Sinica, אחד ממוסדות המחקר מהמובילים והבינלאומיים בטייוואן. ההיקף הכספי של העסקה נאמד בכ-600,000 שקל.

האקדמיה Academia Sinica נוסדה בשנת 1928 והיא כוללת 24 מכוני מחקר,7 מרכזים, מעל 250 חברי אקדמיה ומעל 830 חוקרים.

אלן שוויבל, מנכ"ל ביו-ויו, ציין כי מדובר בהבעת אמון בטכנולוגיה הייחודית של ביו-ויו. Academia Sinica הינו מוסד אקדמי העוסק במחקר בתחום הסרטן מהמובילים בטייוואן ושיתוף פעולה איתו מהווה נדבך אסטרטגי חשוב ואפשרויות למכירה של מערכות החברה לגורמים נוספים בטייוואן.

שוויבל הוסיף ואמר כי הכניסה לטייוואן מעמיקה את פעילותה האסטרטגית של ביו ויו בחדירתה לאסיה. עד כה פעלה החברה בשוק היפני בלבד, בו מכרה שלוש מערכות סריקה למעבדות מובילות ביפן במוסדות אקדמיים מובילים.

מערכת הסריקה של ביו ויו תשמש את המעבדה ב-Academia Sinica, למחקר בתחום ה-CTC ולהבדלה בין תאים סרטניים ותאים בריאים בהסתמך על סמנים שונים. בדיקת ה-CTC (Circulating Tumor Cells) יכולה לזהות תאי סרטן נדירים ביותר בדגימת דם קטנה בעזרת שימוש בטכנולוגית microfluidic המתקדמת.

מכירה זו צפויה להיכלל בתוצאותיה הכספיות של החברה לרבעון הראשון של שנת 2012. החברה מעריכה, כי מערכת זו עשויה להוות פתח לרכישות נוספות של מערכות החברה במזרח הרחוק ובתחום ה-CTC. הערכות החברה בדבר מכירות עתידיות של מערכות הסריקה כאמור הינן מידע צופה פני עתיד, כהגדרתו בחוק ניירות ערך, ועל כן ייתכן והערכות החברה לא תתממשנה.

יו ויו עוסקת במחקר ופיתוח, שיווק ומכירה של מערכות ממוחשבות לזיהוי תאים חריגים במגוון תחומים ובפיתוח בדיקות חדשות לגילוי סרטן. מערכות אלו מיושמות כיום בבדיקות דם, מח עצם, שתן, מי שפיר ועוד.