התקדמות במו"מ ברכבת: הבנות בנושא תחזוקה והקמת מסילות

העובדים הביעו לראשונה הסכמה לדון על הסכם רפורמה שיכלול הסכם שכר חדש, הסכם על אחזקת הרכבות, הסכם לשינוי מבני בחברה והקמת חברות-בת.

התקדמות במו"מ בין הנהלת רכבת ישראל והעובדים. בפגישה שנערכה אתמול (ב') הושגו לראשונה הבנות בנושא תחזוקה והקמת מסילות. בנוסף, הביעו העובדים לראשונה הסכמה לדון על הסכם רפורמה שיכלול הסכם שכר חדש, הסכם על אחזקת הרכבות, הסכם לשינוי מבני בחברה והקמת חברות-בת.

ברכבת הגדירו זאת "פריצת דרך" ואמרו שמדובר בתפנית של ממש בעמדת הוועד, שסירב להיכנס למו"מ ענייני. בפגישה סוכם על המשך המו"מ בתדירות של שתי פגישות בשבוע.

ההתקדמות במו"מ מסירה את איום השבתת הרכבת ואת השיבושים שעליהם הכריז הוועד בתחילת השבוע, בעקבות העברת עבודות אחזקת קרונות כוח ליצרנית חברת קטרפילר.

בנוסף סוכם כי במסגרת עבודות התחזוקה והפיתוח, מדי שנה יונחו 35 ק"מ של מסילה חדשה על ידי עובדי חטיבת התשתיות ברכבת, והנחה של ק"מ נוספים של מסילות חדשות תבוצע על ידי קבלן חיצוני.

פריצת הדרך לא נוגעת לסכסוך המשמעותי ביותר, הנוגע לכוונת החברה להקים מערך תחזוקה פרטי שיופעל על ידי החברה הקנדית בומברדיה.

מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, אמר כי הוא מברך את יו"ר הוועד, , על "נכונותה ללבן את נקודות המחלוקת, מתוך רצון לחדול מהפגיעה בנוסעים וכדי לקדם את החברה".