טוויטר מאשימה: השינויים בגוגל פוגעים בנו ובגולשים

החברה טוענת כי השינויים מתעדפים את גוגל פלוס על פני טוויטר בתוצאות החיפוש ■ שמידט: טוויטר ופייסבוק יכולות לזכות ליחס שווה אם יתנו לנו גישה לתוכן שלהן

השינויים שהכניסה אתמול (ג') גוגל במנוע החיפוש שלה, כך שיאפשרו להציג תוצאות אישיות יותר, שיקחו בחשבון העדפות ומידע רלבנטי מתוך הרשת החברתית שלה, גוגל פלוס, לא התקבלו בברכה אצל חברת טוויטר. החברה המפעילה את שירות המיקרו-בלוגינג הפופולרי, יוצאת נגד השינויים ומכנה אותם כ"רעים" עבור הצרכנים ועבור אתרי האינטרנט.

לטענת טוויטר, השינויים של גוגל יקשו על גולשים למצוא חדשות חמות, שחברים אחרים בטוויטר משתפים דרך השירות.

"כפי שראינו שוב ושוב, חדשות חמות מופיעות קודם כל בטוויטר. כתוצאה מכך, חשבונות טוויטר וציוצים הם לעיתים קרובות תוצאות החיפוש הכי רלבנטיות", אומרים בחברה. "אנחנו מודאגים מכך שהשינויים של גוגל במנוע החיפוש שלה, יהפכו את חיפוש המידע הזה לקשה הרבה יותר עבור כולם. אנחנו חושבים שאלה חדשות רעות עבור הגולשים, האתרים, ארגוני החדשות ומשתמשי טוויטר", הוסיפו בחברה.

גוגל הציגה אתמול שלושה פיצ'רים חדשים שהופכים את החיפוש לאישי יותר. הפיצ'ר הראשון מאפשר להתאים את תוצאות החיפוש לפי המשתמש עצמו ויציג תוצאות רלבנטיות מתוך פוסטים בגוגל פלוס ומתוך אלבומי התמונות ברשת החברתית של גוגל. הפיצ'ר השני, שפותח במרכז המו"פ של גוגל בישראל, מאפשר לחפש ביתר קלות אחר פרופילים של חברים ומשתמשים בולטים אחרים בגוגל פלוס, ישירות משורת הכתובת בדפדפן. הפיצ'ר השלישי יאפשר למצוא תוצאות של אנשים ופוסטים שקשורים לתחום כלשהו שאחריו מחפש המשתמש.

"אנחנו מופתעים מהתגובה של טוויטר על השינויים במנוע החיפוש שלנו, לאור העובדה שהם היו אלה שהחליטו שלא לחדש את הסכם שיתוף הפעולה איתנו בקיץ האחרון", נמסר מגוגל. ההסכם, שנחתם ב-2009 ופג תוקף ביולי אשתקד, אפשר לגוגל להציג תוצאות בזמן אמת שהגיעו ישירות מטוויטר.

יו"ר גוגל, אריק שמידט, התייחס אף הוא לנושא ואמר בראיון לדני סאליבן מאתר Marketing Land כי "התוכן מגוגל פלוס לא יתועדף על פני תוכן מטוויטר או מפייסבוק במנוע החיפוש של גוגל. החברות האלה יכולות לזכות ליחס דומה אם הן יעניקו לגוגל את ההרשאות לגשת לתוכן שלהן".

חשוב לציין כי התלונות של טוויטר על העדפת תוכן מגוגל פלוס באות במקביל לחקירות שמתנהלות בחודשים האחרונים נגד גוגל, על ידי הסנאט בארה"ב והרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי, על כך שהיא מתעדפת בתוצאות החיפוש שירותים ומוצרים שלה ונותנת להם משקל שווה ערך בתוצאות, כמו לשירותים מתחרים. בגוגל, כמובן, מכחישים טענות כאלה.