ישראלים אוהבים המבורגר: מכירות ב-552 מ' ש' למקדונלד'ס

רשת מקדונלד'ס ישראל מדווחת כי סיימה את שנת 2011 עם גידול של 6% במכירות - הצרכן הישראלי הוציא אשתקד על מוצרי מקדולנד'ס 640 מיליון שקל ■ הרשת מתכננת לפתוח השנה 8 סניפים ולשפץ 20 סניפים

רשת מקדונלד'ס ישראל מדווחת כי סיימה את שנת 2011 עם גידול של 6% במכירות ל-552 מיליון שקל, ללא מע"מ. במילים אחרות, הצרכן הישראלי הוציא אשתקד על מוצרי מקדולנד'ס 640 מיליון שקל. לדברי הרשת, מקור כמחצית מהגידול הוא במכירות הסניפים החדשים וכמחצית האחרת בגידול מכירות סניפים זהים.

הרשת בישראל מונה היום 161 סניפים, 8 מתוכם נפתחו במהלך 2011 וסניף אחד נפתח בינואר 2012, בביג קריית שמונה. חלק מהסניפים שנפתחו, כמו אלה שבחדרה ובקניון רננים ברעננה, נפתחו בסמוך לסניפים של רשת בורגראנץ' המתחרה. אלה נוספו לסניפים שקמו ליד בורגראנץ' שנה קודם לכן, כמו בקניון מלחה בירושלים ובעיר עפולה.

בדצמבר 2011 סגרה מקדולנד'ס את שני הסניפים שהפעילה בנתב"ג, לאחר שהפסידה במכרז לרשת בורגראנץ'. לעומת זאת, בעוד כחודשיים תחנוך הרשת סניף בעיר גנים בפתח תקווה, במקום סניף של בורגראנץ' בפעל במקום.

הרשת, שמעסיקה 4,000 עובדים בישראל, מתכננת לפתוח במהלך השנה הנוכחית 8 סניפים סה"כ, וכן, לשפץ ולעצב מחדש 20 סניפים קיימים.

מקדונלד'ס ביצעה בשנים האחרונות מספר מהלכים שנועדו להילחם בתדמית הבריאותית הבעייתית. בשנת 2010 היא הפחיתה את כמות השומן בבשר מ-17.5% ל-9% ויצאה עם קמפיין הדוגמניות שסייע למותג לבסס תפיסה בריאותית טובה יותר. במהלך 2011 היא המשיכה במהלך הפחתת הנתרן במוצרים. לדברי הרשת, מהלכים אלה סייעו לגידול במכירות הרשת ולשינוי בתפיסה התדמיתית של המותג.

כהיערכות להשקת קו מוצרי הפרימיום, נאלצה רשת מקדונלד'ס להחליף את קווי הגריל בכל הסניפים, בהשקעה של 2 מיליון דולר.