buzzdoes מציגה: אפליקציה שעוברת מפה לאוזן

בסטארט-אפ הישראלי buzzdoes בונים על שיווק מפה לאוזן, כדי להפיץ בין חברים אפליקציות שאהובות עליהם

יותר ממיליון אפליקציות מסתובבות בין חנויות היישומים במכשירי הטלפונים השונים. הצרכנים אמנם אמורים ליהנות מההיצע אבל הולכים לאיבוד. והמפתחים? הם מנסים למצוא דרכים יצירתיות לבלוט מעל האחרים.

את עניין הבולטות חווה אסף קולירין על בשרו בתור מפתח אפליקציה. כשהבין לעומק את הבעיה, החליט לשנס מותניים ויחד עם לינה בכר קירשון הקימו השניים את buzzdoes.

המטרה של החברה היא לעזור למפתחים לבלוט. אך במקום לזרוק את הכסף על קמפיינים פרסומיים ברחבי האינטרנט ועולם הסלולר, השיווק שלהם הוא ויראלי - מפה לאוזן. הטכנולוגיה של buzzdoes מאפשרת להוסיף, באמצעות קוד פשוט, כפתור מיוחד לכל אפליקציה סלולרית. משתמש שילחץ על הכפתור של buzzdoes יוכל להמליץ לחבריו מספר הכתובות או מהפייסבוק על האפליקציה שהוא הוריד ומשתמש בה. החברים יקבלו המלצה באמצעות המייל (בהמשך תינתן אפשרות לשלוח הודעת SMS או הודעה ב-Whatsapp) וכך האפליקציה זוכה לפרסום שלה.

קולירין מסביר, כי השיטה מאפשרת לכל הצדדים ליהנות מהפרסום. במידה שהחבר של המשתמש אכן הוריד את האפליקציה, מהלך זה מזכה את המשתמש הממליץ בנקודות קרדיט של buzzdoes, שניתנות להמרה לכסף אמיתי דרך PayPal, כרטיסי מתנה או אף לתרום את הכסף לעמותות וארגונים חברתיים. מי שמממן את פעולת התגמול הוא מפתח האפליקציה בעצמו, שמשלם פר המלצה.

* לא יותר פשוט למפתח להשקיע את הכסף בפרסום רגיל?

קולירין: "להריץ קמפיינים פרסומיים דרך כלים כמו adwords ולשלם פר קליק, כשאף אחד לא מבטיח לך שהקליקים האלה יומרו להורדות אמיתיות - זו לא בדיוק אלטרנטיבה. גם העלות של קמפיין כזה או באמצעות פרסום באפליקציות צד שלישי לא משתלמת כלכלית. מעבר לכך, המוצר שלנו מביא לקוחות איכותיים שמגיעים דרך חברים ולא סתם אנשים שאולי יורידו את האפליקציה ואולי לא".

לדברי קולירין, במידה שהאפליקציה נמכרת בחנויות הסלולריות, אז חלק יחסי מהתשלום מועבר כתגמול למשתמש הממליץ. במקרה של אפליקציות חינמיות, מסביר קולירין כי בכל אחת מהן יש מודל הכנסה אחר - פרסומות, מכירת פריטים וירטואליים או גרסת ניסיון חינמית. "לכל אחד יש מודל משלו שיכול להעריך כמה כסף שווה לו להשקיע עבור כל משתמש", הוא אומר.

באופן רשמי, המוצר של חברת buzzdoes הושק לפני מספר שבועות, במסגרת השתתפות בכנס אפליקציות גדול בלונדון בשם appsworld. "נרשמה התעניינות מאוד גדולה - גם מצד מפתחים וגם מצד משקיעים שרצו להשקיע בחברה, אבל בינתיים אנחנו לא מחפשים לערוך סבב גיוס נוסף מעבר ל-750 אלף דולר שכבר גייסנו", מבהיר קולירין.

לדבריו, המוצר של buzzdoes מציע אלמנט נוסף שמשרת הן את המפתח והן את המשתמש - כפתור ההמלצה יכול לאפשר למשתמש להראות ולראות אילו אפליקציות קיימות אצל חבריו. כך יכולים המשתמשים לגלות אפליקציות חדשות וכך יכול המפתח של האפליקציה הראשונית ליהנות מחלוקת רווחים במידה שהמשתמש מוריד אפליקציה באמצעות כלי ההמלצות של buzzdoes.