מירס לצה"ל: לאפשר לנו להתמודד במכרז הסלולר הגדול

למירס יש 70 אלף לקוחות, ועל פי הערכות, אם ייבחר ספק חדש לצה"ל היא תיאלץ להיפרד מעשרות אלפי המנויים שלה, שלהם היא מספקת כיום שירות

חברת מירס, שבשליטת פטריק דרהי, תיאבק בהחלטת צה"ל למנוע ממנה להתמודד במכרז הסלולר שהתפרסם לאחרונה. כפי שנחשף ב"גלובס", התנאים שהציב צה"ל אינם מאפשרים למירס ולגולן טלקום להתמודד במכרז. בכך גוזר צה"ל על מירס להיפרד מעשרות אלפי המנויים שלה, שלהם היא מספקת כיום שירות.

מקורבים לנושא אמרו ל"גלובס" כי מירס צפויה להיפגש עם נציגי צה"ל ולשכנעם לאפשר לה להתמודד. לא מן הנמנע כי החברה תשקול גם צעדים משפטיים נגד תנאי המכרז.

מכרז צה"ל הוא אחד הגדולים בישראל (כנראה השני בגודלו אחרי מכרז החשב הכללי). למירס יש 70 אלף לקוחות (כולל בני משפחות), ועל פי הערכות, אם ייבחר ספק חדש לצה"ל, קיים סיכוי גדול שיעברו אליו יותר מנויים בגלל היצע המכשירים המוגבל שהיה למירס ברשת הישנה שלה, שהקשו עליה בתחרות בשוק הפרטי.

מתוך 70 אלף הלקוחות של מירס, ישנם כמה עשרות אלפי לקוחות שאינם נגדים, קצינים או כאלו שרוכשים ממנה שירותים נוספים מעבר לתקציב שמאשר צה"ל, ומירס "בנתה" עליהם כמי שעשויים לעבור לרשת החדשה שלה.

נזכיר כי מירס חייבת לגייס כ-200 אלף לקוחות בשוק הפרטי, כדי שתוכל לקבל בחזרה את כספי הערבות שהפקידה בתמורה לזכייתה במכרז התדרים, ומכאן החשיבות הרבה שלא לאבד את צה"ל כלקוח. מאחר שצה"ל הוא לקוח עוגן, מעניין יהיה לדעת אם בעת החלטת הוט לאשר את רכישת מירס, נלקחה בחשבון האפשרות שהיא תאבד את לקוח העוגן שלה.

ממירס נמסר בתגובה: "טרם התקבלה החלטה בעניין, אנחנו שוקלים את כל האפשרויות".