קומברס תחלק את מניות החברה הבת CNS כדיבידנד בעין

לאחר המהלך, החברה תפעל לשינוי אופיה כחברת החזקות בהמשך השנה הפיסקאלית

קומברס , חברת החזקות התוכנה אשר רק לפני מספר חודשים חזרה למסחר בבורסת הנאסד"ק, מנסה להציף ערך למשקיעיה: היום הודיע החברה, המנוהלת על ידי צ'רלס בורדיק, כי בכוונתה לחלק את מניות החברה הבת קומברס CNS, כדיבידנד לבעלי מניותיה. במקביל, בוחנת החברה, המחזיקה גם ביצרנית מערכות הקול והאבטחה ורינט הציבורית (כ-52%) ובחברת שירותי הנדידה סטארהום הפרטית (כ-67%), דרכים לשינוי מבנה החברה, באופן בו תתבטל חברת ההחזקות לאחר חלוקת מניות קומברס CNS כדיבידנד בעין. להערכת קומברס, האירועים הללו צפויים להבשיל במחצית השנייה של השנה הפיסקאלית 2012, המתחילה ביולי הקרוב.

נציין, כי בשנים האחרונות היו מספר פרסומים לפיהם בכוונת קומברס טכנולוג'י למכור את הבת CNS. בשלב זה, לא ברור האם מטרת השינוי הארגוני היא לקדם מהלך זה.

ב-2007, שנה לאחר התפוצצות פרשת הבקדייטינג והרישום החשבונאי המוטעה בקומברס, ובריחת המנכ"ל והמייסד קובי אלכסנדר לנמיביה, מונה לתפקיד מנכ"ל החברה אנדרה דהן, שהחזיק בתפקידו עד לשנה שעברה. אחד מהיעדים של דהן היה פירוקה של חברת ההחזקות, שלדבריו "נוהלה כחברת השקעות", בהתכוונו לכך שלא הייתה קיימת סינרגיה בין יתר חברות התוכנה בהן החזיקה, לבין חברת הבת והפעילות העיקרית של חברת ההחזקות, קומברס CNS, בה מרוכזת פעילות הבילינג ושירותי הערך המוסף.

בפועל, דהן לא ממש פעל לשנות את המבנה בו פועלת קומברס טכנולוג'י, ורק לפני כשנה וחצי, כשחברת ההחזקות נקלעה למצוקת מזומנים, היא החלה לממש נכסים, ולא בהכרח במחיר אופטימלי. כך, מכרה קומברס את חברת אולטיקום תמורת 90 מיליון דולר, מחיר ששיקף לפעילות שווי של 13 מיליון דולר בלבד, וכן נתח מהחזקתה בחברת ורינט בכ-80 מיליון דולר.

לפני כשנה הוחלף דהן בבורדיק, ולאחר יישום תוכנית התייעלות שכללה פיטורים של מאות עובדים, התייצבה פעילות חברת הבת, תוך שהיא עוברת לתזרים מזומנים חיובי.

כך, ברבעון השלישי הפיסקאלי שהסתיים באוקטובר 2011, הכנסות קומברס CNS רשמו עלייה 6.5% ביחס לרבעון המקביל ב-2010 ל-243.8 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-43.4 מיליון דולר, מה שסייע לחברת ההחזקות הנסחרת בבורסה לסיים את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 35.7 מיליון דולר על בסיס GAAP.