הצעה: ערוץ 10 ימיר את החובות בהפקת תוכניות סוגת עילית

ההצעה של חה"כ איתן כבל ונחמן שי תובא ביום א' לאישור ועדת השרים ■ כבל: "דחייה של הצעת החוק תוכיח סופית שמה שמניע את נתניהו הם מניעים אישיים ונקמניים"

הצעת חוק חדשה עשויה להציל את ערוץ 10: חברי הכנסת איתן כבל וד"ר נחמן שי יגישו הצעה לפיה תאפשר המדינה לערוץ 10 להמיר את התשלומים לרשות השנייה בהפקת תכניות מסוגה עילית. ההצעה תונח ביום ראשון הקרוב על שולחן וועדת השרים.

כידוע מדובר בחוב של כ-45 מיליון שקל שהערוץ אמור לשלם בתמלוגים ודמי זיכיון למדינה, ועדת הכלכלה סירבה לדחות את החוב והעמידה את הערוץ בפני סכנת סגירה.

ההצעה תונח בפני ועדת השרים לענייני חקיקה למרות שהוגשה רק בשבוע שעבר, הודות למהלך שיזם ח"כ כבל בסופו קיבלה ההצעה פטור מחובת הנחה. ח"כ כבל אמר כי "זהו פיתרון ממנו כולם יוצאים נשכרים, הציבור, הערוץ והמדינה", עוד הוסיף כי דחייה שלו תוכיח באופן סופי שמה שמניע את נתניהו ושליחיו בכל הקשור לערוץ 10 הם מניעים אישיים ונקמניים. "זה גלגל ההצלה האחרון שאנחנו זורקים לממשלה", הבהיר.

חברי הכנסת ד"ר נחמן שי אמר: "זהו כנראה הניסיון האחרון להציל את ערוץ 10. הצעת החוק תאפשר לציבור הרחב ליהנות מתכניות איכותיות ותשמור על מקומות העבודה של אנשי ערוץ 10 ועובדים נוספים בשוק הטלוויזיה. כעת ראש הממשלה צריך להחליט האם הוא בוחר לפגוע בערוץ 10 בגלל אינטרסים אישיים או שימצא את הדרך להתעלות ולשמור על התחרותיות בתקשורת וחופש הדיבור בישראל".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב בין היתר: כידוע, בשנה האחרונה חלה האטה משמעותית בשוק הפרסום בטלוויזיה. כתוצאה מכך נקלעו בעלי זיכיונות בטלוויזיה המסחרית לקשיים כלכליים. קשיים אלה משליכים גם על יתר השחקנים הפועלים בשוק ההפקה של תוכניות הטלוויזיה. קשיים כלכליים אלה אף מונעים מבעלי הזיכיונות את היכולת לעבור לרישיון ולשלם למדינה את הסכומים הנדרשים מהם בחוק כתמלוגים, ולרשות השנייה כדמי זיכיון.