חבר קרוב של מעוז: "הוא עובר גיהנום"

הכלכלן הראשי של אקסלנס פוטר אמש לאחר שהשתלח ב"אליטה האשכנזית" ■ חבר קרוב של מעוז ל"גלובס": "שלמה לא יכול לדבר - וערבי או אתיופי כן?"

"שלמה מעוז עובר גיהנום" - כך טוען חבר קרוב של מעוז בשיחה עם "גלובס" הבוקר (ה'), לאחר שאמש פוטר מתפקידו ככלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, בשל התבטאויותיו נגד "האליטה האשכנזית" במכללת ספיר.

חדשות אחרונות בנושא פיטורי שלמה מעוז:

צפו בשלמה מעוז משתלח ב"אליטה האשכנזית"

שרון גל: "מבטיח ששלמה מעוז לא יודח מ'לילה כלכלי'"

בעקבות פיטורי מעוז: עצומה נגד "סתימת פיות" בפייסבוק

הקשת המזרחית: תומכים בשלמה מעוז - אבחנותיו מדויקות

מעוז עצמו ניתק את הטלפון הסלולרי שלו ולא עונה לשיחות. הוא מסתגר בביתו בעוד צלמים צרים על הבית ומנסים לצלם אותו.

חברו אומר ל"גלובס" כי הוא מרגיש נבגד ע"י אקסלנס וכי סתמו לו את הפה: "אם שלמה מעוז לא יכול לדבר אז ערבי או אתיופי יכולים לדבר במדינה הזו? אם מעוז - למרות מעמדו - לא יכול לדבר, אז מה נהיה כאן?"

הודעת הפיטורים נמסרה למעוז בעל-פה, ע"י מנכ"ל אקסלנס דוד ברוך. אותו חבר מותח ביקורת על עצם הפיטורים ואומר ל"גלובס" כי מעוז אמר את הדברים אתמול בדיון אקדמי, וכי "למעוז יש זכות מלאה להביע את דעותיו ולומר את מה שהוא רוצה. התגובה של אקסלנס היא עלבון אישי".

מעוז, שמשמש גם כפרשן בתוכנית "לילה כלכלי", תרם רבות לחשיפתה של אקסלנס בשל המעמד האישי והתקשורתי שהוא צבר. לאור החשיפה הוא גם הופיע חדשות לבקרים בכנסים ברחבי הארץ ומעביר את משנתו הכלכלית.

מאקסלנס נמסר בתגובה: "אנו מאמינים בזכותו של כל עובד ועובד לאחוז בכל דעה והשקפה באשר היא, אך למנהלי כספי ציבור אין הסמכות לערבב את השקפותיהם האישיות בעיסוקם. חובתנו לעמיתים היא לענייניות, למקצועיות וליושרה".