ספיר מגנה פיטורי מעוז: פגיעה בפלורליזם שלא ניתן לסבול

מכללת ספיר מגיבה לפיטוריו של הכלכלן הראשי לשעבר של אקסלנס, שלמה מעוז ■ "מגנים פיטורי אדם על רקע דעות שהשמיע במסגרת דיון בכנס אקדמי"

אמש, בעקבות נאומו השערורייתי במהלך דיון בכנס במכללה האקדמית ספיר שעסק במחאה החברתית, פוטר שלמה מעוז, מתפקידו ככלכלן הראשי בבית ההשקעות אקסלנס.

הבוקר (ה') יוצאים במכללת ספיר בחריפות נגד המהלך של בית ההשקעות, ומגנים את פיטוריו של מעוז "על רקע דעות שהשמיע במסגרת דיון בכנס אקדמי".

חדשות אחרונות בנושא פיטורי שלמה מעוז:

צפו בשלמה מעוז משתלח ב"אליטה האשכנזית"

שרון גל: "מבטיח ששלמה מעוז לא יודח מ'לילה כלכלי'"

בעקבות פיטורי מעוז: עצומה נגד "סתימת פיות" בפייסבוק

הקשת המזרחית: תומכים בשלמה מעוז - אבחנותיו מדויקות

מהמכללה נמסר בתגובה: "חופש הבעת הדעה הוא ערך יסוד באקדמיה ובזכויות הפרט. חלק מהדעות שהושמעו על ידי מר מעוז אינן ערבות לאוזניים ובודאי שהמכללה אינה מזדהה עם רובן, אולם אנו עומדים בתוקף על זכותו של אדם להביע את עמדותיו מעל במה אקדמית מבלי שישלם על כך בפרנסתו".

עוד ציינו בספיר כי "כנס ספיר על פולטיקה אחרת מהווה במה חשובה להחלפת דעות וויכוח על נושאים העומדים על סדר היום במדינת ישראל. הוא מאפשר לאנשי אקדמיה כלכלה וחברה לקיים דיון מעמיק ורציני בנושאי מדיניות מתוך מטרה לאפשר ברור נוקב בסוגיות שעלו במהלך המחאה החברתית. אנו רואים בצעד שננקט כנגד מר מעוז פגיעה מהותית בפלורליזם שהחברה הדמוקרטית אינה יכולה לסבול".

מאקסלנס נמסר בתגובה: "אנו מאמינים בזכותו של כל עובד ועובד לאחוז בכל דעה והשקפה באשר היא, אך למנהלי כספי ציבור אין הסמכות לערבב את השקפותיהם האישיות בעיסוקם. חובתנו לעמיתים היא לענייניות, למקצועיות וליושרה".