"האח הגדול" הייתה התוכנית המדוברת ברשת כבר בדצמבר

מדד באזילה, הבודק את התהודה של תוכניות הטלוויזיה: "האח הגדול" עלתה לאוויר ב-1 בינואר והשיחה ברשת אודותיה החלה עוד לפני עלייתה ■ אילו תוכניות נוספות עשו רעש ברשת?

בתחילת חודש ינואר עלתה לאוויר העונה החדשה של "האח הגדול". פרק הבכורה ששודר ב-1.1 שבר כמעט את כל מדדי הרייטינג המוכרים עם נתון של 45.5% צפייה בקרב משקי הבית היהודים. מדד התוכניות המדוברות ברשת לחודש דצמבר יכול אולי להצביע על אחת הסיבות מרכזית להיסטריה, שהובילה לנתון הזה.

לפי הנתונים, עוד בטרם "האח הגדול" עלתה לשידור, היא הצליחה להתברג בצמרת הטבלה לחודש דצמבר. התוכנית נחתה היישר בפסגת השיח עם יותר מ-5,756 דיונים ברשת. לשם השוואה, "האח הגדול" השיגה 2,300 דיונים יותר מ"המירוץ למיליון" שהובילה בנובמבר את הטבלה. כלומר, "האח הגדול" של קשת הצליחה להקפיץ את הנתונים של מובילת הטבלה כמעט פי שניים.

כך עולה מטבלת התוכניות המדוברות ברשת לחודש דצמבר של חברת המחקרים באזילה, שבודקת את התהודה של תוכניות הטלוויזיה כפי שהיא באה לידי ביטוי ברשתות החברתיות, פייסבוק, טוויטר, פורומים, טוקבקים, בלוגים, סטטוסים ועוד.

"המירוץ למיליון", שהובילה בחודש שעבר, לא יורדת הרבה בכמות הדיונים - מ-3,400 ל-3,100 בסך הכל, אבל בנסיבות האלה זה מספיק כדי לצנוח למקום השלישי בלבד. במקום השני התמקמה סדרת הנעורים "חצויה" של הוט עם 4,227 דיונים ברשת.

בדומה ל"מירוץ למיליון", גם "עספור" של הוט ירדה בשני מקומות, מהמקום השני לרביעי. גם פה כמות השיח נותרה דומה לחודש הקודם, אבל לנוכח חזרת "האח" לזירה, 2,300 דיונים הספיקו בדצמבר רק למקום הרביעי.

תוכנית הקאלט של ערוץ 10 "מעושרות", יורדת מעט בכמות הדיונים, מ-800 בנובמבר ל-724 בדצמבר. גםGlee , שהייתה ממוקמת במקום השלישי בנובמבר, ירדה למקום השביעי החודש.

תכניות הגמר של "בית ספר למוסיקה" הכפילה את כמות הדיונים סביב התוכנית ומיקמה אותה במקום החמישי המכובד. "צחוק מהעבודה" ו"כלבוטק" הוותיקות שומרות על מיקומן במקום השמיני והתשיעי, ואפילו מגדילות במעט את כמות הדיונים עליהן.

עם סיום הסדרה ואחרי חודש של היעדרות מרשימת 10 השיחות המדוברות ברשת, חוזרת לרשימה "אחת-אפס-אפס", כדי לסגור את הרשימה עם שיח כפול מאשר בחודש אוקטובר.

המדוברות ברשת דצמבר 2011
 המדוברות ברשת דצמבר 2011