שביתה ברשויות מיום ב': אין דוחות חניה, האשפה לא תיאסף

‎‎יו"ר מרכז השלטון המקומי: "בכל יום יהיה מבצע חדש לשיבוש הפעילות של משרדי הממשלה ‏‎‎‏ בין היתר, האשפה לא תיאסף ולא יירשמו דוחות חניה"

‎‎אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון, ואם הלחצים שצפויה להפעיל לשכת ראש הממשלה לא יועילו - החל ביום שני בשבוע הבא, יושבתו כל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ, ושירותים בסיסיים לתושבים לא יינתנו.

לדברי יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, ההחלטה על השבתת הרשויות, באה בעקבות גל של החלטות פופוליסטיות, כהגדרתו, שמרעות את מעמד השלטון המקומי, שוחקות את יכולותיו התקציביות ופוגעת במקורות ההכנסה של הרשויות.

בימים האחרונים, השלים מרכז השלטון המקומי את היערכותו לקראת השביתה, הדפיס שלטי מחאה והקים מטה שיתאם את הפעולות בין הרשויות.

‏"אנחנו מוכנים וערוכים, ולמרות שאנחנו לא מתכננים לצאת להפגנות, אין לנו כוונה לשבת בשקט", אמר בוחבוט אחר הצהריים (ה') בשיחה עם "גלובס". "בכל יום, יהיה מבצע חדש לשיבוש הפעילות של משרדי הממשלה, ממש כמו בצה"ל. מינינו את איציק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון, לתפקיד ראש מטה למשימות מיוחדות; הוא ינהל את הפעילויות האלה. לא נחשוף את המהלכים שאנחנו מתכננים, אך נקפיד שגם משרדי הממשלה לא יוכלו לתפקד".

‎‎‏"נזק חברתי"

‎‎בין היתר, במסגרת השביתה לא יינתנו שירותי מזכירות, ניקיון ושמירה בבתי הספר; שירותי הניקיון ברחובות יושבתו; האשפה לא תיאסף; ולא יירשמו דוחות חניה - עד להודעה חדשה.

לדברי בוחבוט, "רק פגישה עם ראש הממשלה - שבה ישתתפו שרי הפנים, האוצר והחינוך, ותוביל לסיכום ברור להקמת שולחן עגול, שיתאם כל מהלך בעל השפעה על השלטון המקומי - תביא לביטול השביתה המתוכננת. בכל מקרה, אני לא פועל לבד: לפני כן אביא כל מהלך בנושא הזה להכרעת כל הרשויות המקומיות, כדי שיהיו שותפים להחלטה, האם לכבד הסדר כזה, או לאו".

‏קצפם של ראשי הרשויות, יוצא על שורה של מהלכים שפוגעים, לטענתם, בשלטון המקומי, כמו העברת רוב ההכנסות של מפעל הפיס אל קופת המדינה; צמצום מענקי האיזון לרשויות מתקשות; והרחבת הפטורים מתשלום ארנונה לנזקקים.

לדברי בוחבוט, לאלה מתווספים גם מהלכי חקיקה, כמו חינוך חינם לילדים בני 3, שיחייבו תוספת של גנים והקמת תשתיות - מבלי שהשלטון המקומי זוכה לגיבוי תקציבי. "בסופו של דבר, מקצצים לנו את התקציבים ודורשים מאתנו להגדיל את ההוצאות. לא עוד. מה שקורה כאן זה לא צדק חברתי, אלא נזק חברתי", אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי. ‏‎‎‏