מוזי ורטהיים מעביר את נכסיו בחברה המרכזית לילדיו

בעל השליטה החליט להעביר לילדיו את מלוא אחזקותיו ביצרנית קוקה-קולה: 63% לבנו דוד ורטהיים, והיתרה 37% לביתו דרורית ורטהיים ■ ורטהיים כבר הודיע בשנה שעברה כי בכוונתו להעביר את נכסיו לילדיו, והוא כבר פינה את מקומו בדירקטוריונים

מוזי ורטהיים, מעשירי ישראל, מוריש את נכסיו בחייו. חברת המים נביעות הודיעה היום (א') לבורסה כי ורטהיים החליט להעביר במתנה את השליטה בחברה-האם, קוקה-קולה ישראל (החברה המרכזית למשקאות קלים), לידי ילדיו - 63% מהמניות לבנו דוד (54), והיתרה (37%) לבתו דרורית (57). בד-בבד קיבל ורטהיים מילדיו ייפוי-כוח בלתי חוזר, שיהיה תקף כל עוד הוא כשיר לשמש כמיופה-כוח, להמשיך לשלוט במניות החברה.

ורטהיים, 82, כבר הודיע בשנה שעברה, כי בכוונתו להוריש את נכסיו לילדיו, ובמקביל פינה בשנה האחרונה את מקומו במספר דירקטוריונים שבהם כיהן, לטובת בני משפחתו או נציגיהם - כיו"ר קשת (לאחר 12 שנה), וכדירקטור באלוני חץ (לאחר 15 שנה).

קוקה-קולה ישראל היא חברת המשקאות הגדולה בישראל, המחזיקה בנתח שוק כספי של קרוב ל-40% משוק זה. בנוסף למותגי קוקה-קולה השונים, היא מחזיקה בבעלות על חברת המיצים פריגת, מבשלות בירה ישראל (קרלסברג, טובורג ועוד), חברת המים המינרליים נביעות ומחלבת טרה. היקף מכירותיה של קוקה-קולה ישראל מוערך בשוק בלמעלה מ-3 מיליארד שקל בשנה.

מלבד הבעלות בקוקה-קולה ישראל, מחזיק ורטהיים ב-22% ממניות בנק מזרחי-טפחות (מחצית מגרעין השליטה, לצד משפחת עופר), 25% בחברת הנדל"ן המניב אלוני חץ ו-51% בזכיינית ערוץ 2 קשת.