לא רק "שרה" ו"מירה": הכשרה אנרגיה תחפש גז באלבניה

החברה הבת עמנואל אדריאטיק הגיעה להסכמות עם ממשלת אלבניה לקבל זכויות פיתוח, הפקה ומכירה של מוצרי נפט וגז בשלושה גושים בים האדריאטי מול חופי אלבניה

הכשרה אנרגיה שבשליטת עופר נמרודי לא מסתפקת בחופי ישראל. החברה הודיעה הבוקר (ב') כי החברה הבת (51%) עמנואל אדריאטיק אשר רשומה בקפריסין הגיעה אתמול להסכמות עם ממשלת אלבניה לקבל זכויות פיתוח, הפקה ומכירה של מוצרי נפט וגז בשלושה גושים בשטח כולל של כ-5,070 קמ"ר בים האדריאטי מול חופי אלבניה.

שר הכלכלה, המסחר והאנרגיה באלבניה אישר עקרונית את הענקת הזכות לעמנואל אדריאטיק לפתח את הגושים, להפיק מהם ולמכור את המוצרים, וההסכמה האמורה התגבשה לכדי מסמך עיקרי הסכם שאמור להיחתם בזמן הקרוב.

במסמך יקבע, בין היתר, כי זכויות עמנואל אדריאטיק לפעול בגושים ולבצע את תכנית העבודה שתוסכם לגביהם תהיה לתקופה כוללת של 7 שנים, אשר במסגרתן יכללו אבני דרך שבהן עמנואל אדריאטיק תצטרך לעמוד לאחר שלוש וחצי שנים ולאחר שנתיים וחצי נוספות.

נמרודי ציין כי "הרחבת פעילות הכשרה אנרגיה מחוץ לגבולות ישראל באמצעות עמנואל אדריאטיק והפעולות לקראת קבלת רישיונות החיפוש באלבניה הינם חלק ממדיניות הפיתוח של מנועי צמיחה נוספים ופיזור סיכונים באמצעות גיוון תיק רישיונות האקספלורציה".