מניית היום: קורסת ב-22% בעקבות פרסום הצעת מדף למניות

ההנפקה של די מדיקל תתבצע בחבילות של 26 מניות במחיר מינימלי של 3.61 שקל למניה ■ את ההנפקה מובילה חברת רקורד חיתום בבעלות מאיר דלאל ודרור עצמון

מניית חברת די מדיקל רושמת ירידה חדה במחזור גבוה במהלך המסחר בבורסה היום (ב'). זאת, לאחר שהחברה פרסמה הצעת מדף לקראת הנפקה נוספת שתביא לדילול של המשקיעים הקיימים. מנכ"ל די מדיקל הוא אפרי ארגמן.

החברה מתכננת להנפיק עד 1.3 מיליון מניות. בנוסף, במקרה של חתימת יתר תוכל החברה להנפיק עוד 195 אלף מניות. עם זאת, תשקיף המדף מאפשר הצעה של, בין היתר, עד 100 מיליון מניות רגילות.

ההנפקה תתבצע בחבילות של 26 מניות במחיר מינימלי של 3.61 שקל למניה. בסך הכל עומד מחיר החבילה המינימלי על 93.86 שקל. את ההנפקה מובילה חברת רקורד חיתום בבעלות מאיר דלאל ודרור עצמון.

במחיר הנוכחי של 3.8 שקל למניה מתכננת החברה גיוס נטו של 4-5 מיליון שקל. שווי השוק של די מדיקל עומד כיום על כ-40 מיליון שקל.

בשבוע שעבר דיווחה די מדיקל כי קיבלה אישור CE לשיווק באירופה של משאבת האינסולין הרב פעמית שפיתחה. זוהי משאבת הדור השני של החברה -Spring Zone, שמחליפה את משאבת "עדי" שכבר קיבלה אישור CE בעבר. די מדיקל החלה בעבר במכירות של המשאבה, אך הפסיקה את השיווק כשלא הצליחה לעמוד בדרישות של ייצור סדרתי.

"המשאבה הנוכחית מתאימה לייצור סדרתי, ויש לה תכונות שהופכות אותה ליותר אטרקטיבית, למשל האפשרות להוריד מידע לתוך מחשבים או מכשירים ניידים", אמר סמנכ"ל התפעול של החברה, חזי צורי. "כעת אנחנו מחפשים שותף לייצור ולשיווק המשאבה".

החברה מפתחת גם משאבה חד פעמית קטנה (משאבת מדבקה), ואף חתמה על הסכם ייצור עבורה עם מפעל UPG בסין. לדברי צורי, אין לחברה כרגע תאריך יעד לשיווק המשאבה החד פעמית. "לשתי המשאבות יש קהלי יעד שונים, ואנחנו נפעל למסחר את שתיהן בשווקים שייבחרו עם השותפים בהמשך", אמר צורי.

כיום החברה ממקדת את מאמציה בשיווק של סט אינפוזיה למשאבות אינסולין, שבו ניתן להשתמש עם המשאבות של רוב החברות הקיימות בשוק. המוצר נועד לבסס את המותג Spring של די מדיקל, וליצור הכנסות ראשונות, עד שיווק המשאבה המשופרת. המוצר הושק בשנה שעברה, והניב לחברה עד כה מכירות של כמה מאות אלפי שקלים.