הטיפ היומי: ענקית אינטרנט עם פוטנציאל זינוק של 30%

מחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצה על מניית eBay בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 40 דולר

חברת eBay מספקת פלטפורמת מסחר מקוונת עבור מגוון רחב של מוצרים ושירותים בשיטה של מכרזים או מחיר קבוע, ומפגישה דרכה מוכרים וקונים מכל רחבי העולם. כמו כן, החברה מפעילה את שירות התשלומים המקוון המוביל פייפאל (PayPal). בשנה שעברה רכשה איביי את חברת שירותי המסחר המקוונים GSI תמורת 2.4 מיליארד דולר; וכן מכרה את חלקה בחברת שירותי השיחות Skype למיקרוסופט תמורת 1.4 מיליארד דולר.

איביי הינה חברה דפנסיבית יחסית בשוק המסחר המקוון, ולדעתנו היא מציעה מכפיל אטרקטיבי. דעה חיובית זו מבוססת, בין היתר, על השיפור שחל בפעילות החברה בשוק האמריקני, וכן על ביצועים חזקים מצד פייפאל, הכוללים גם סימנים לביצוע עסקאות באמצעות PayPal mobile.

בכל הקשור להיקף המסחר הגולמי (GMV), נאלצת איביי להתמודד עם קשיים, אשר עלולים להוביל להאטה בכמויות הסחורות בארה"ב. למרות זאת, דעתנו על המניה נותרת יציבה, שכן אנו צופים מספר שינויים בשוק, כגון התווספות מוכרים גדולים וגידול בהיצע, שיפורים שונים בתוצאות החיפוש באתר, הגדלת כמויות המשלוחים החינמיים.

החברה חשופה למטבעות האירו, פאונד, וואן קוריאני ודולר אוסטרלי. אנו מורידים את הערכותינו להכנסות מפעילות בינלאומית לשנת 2012 ב-5%, וכן מורידים את הערכותינו לרווח נקי למניה מ-2.33 דולר ל-2.25 דולר. בנוסף, אנו מורידים את הערכותינו להכנסות בשנת 2013 מ-15.3 מיליארד דולר ל-14.95 מיליארד דולר.

אנו מותירים המלצת "קנייה" למניית איביי, אך מורידים את מחיר היעד שלנו למניה מ-40 דולר ל-39 דולר, והוא מבוסס על מכפיל רווח 15.5 ורווח נקי למניה של 2.20 דולר. מחיר היעד החדש נתמך על-ידי אנליזה שביצענו, הכוללת איחוד של מספר גורמים, ביניהם מכפיל רווח 24 לפייפאל וכן דיסקאונט של 10%, אשר עלול להתבטל במידה שאיביי תמכור את החזקותיה בפייפאל. מחיר היעד החדש גבוה בכ-30% ממחיר המניה הנוכחי.

*** מחלקת המחקר, מריל לינץ'