משפחת פרשקובסקי נאלצת לוותר על תגמולים של כ-4 מ' ש'

בלחץ בית ההשקעות אנליסט גובש מנגנון תגמול חדש בחברת הבנייה, שיגביל את שכר בני המשפחה

משפחת פרשקובסקי מצטרפת לבעלי השליטה הרבים שנאלצו לקצץ בשכרם עקב תיקון 16 לחוק החברות. התיקון קובע, כי הסכם להעסקת בעלי שליטה נדרש לאישור רוב מקרב בעלי מניות המיעוט, וכי הוא יוגבל לשלוש שנים. לא פחות משבעה מבני משפחת פרשקובסקי נהנו בשנים האחרונות מהכנסות נאות בגין שכר ושירותים, שסיפקו לחברת הנדל"ן למגורים הנושאת את שמם.

ל"גלובס" נודע, כי בעקבות מו"מ שניהל בית ההשקעות אנליסט, המחזיק בכ-9% ממניות פרשקובסקי, עם בעלי השליטה בחברה, נאלצה האחרונה לשנות את מנגנון התגמול של בכיריה, כך שיוגבל ל-5 מיליון שקל בשנה (לכל השבעה) ואשר יחסוך כ-4 מיליון שקל לקופת החברה.

"אנליסט אימצה מספר עקרונות בנושא תגמול מנהלים, ובכלל זה שקיפות ופשטות, זהות אינטרסים בין בעלי השליטה לבעלי המיעוט, ומתן מענקים המעודדים השגת תוצאות והשאת ערך לאורך זמן. ההסכם המוצע עומד בפרמטרים אלה". כך נמסר היום מאנליסט, שבשליטת שמואל לב ואהוד שילוני ובניהול איציק שנידובסקי.

המנגנון החדש מקנה לחלק מבני משפחת פרשקובסקי שכר בסיסי גבוה יותר ממה שניתן להם עד כה. לצד זאת קובע המנגנון החדש, כי הבונוסים בחברה יוגבלו רק לשלושה בכירים - ארנון, יוסף ושרון פרשקובסקי, עד תקרה של 2 מיליון שקל לשלושתם, וישולם רק על רווח של מעל 6.5 מיליון שקל ללא רווחים משערוכים. כמו כן, יבוטלו התקשרויות למתן שירותי ייעוץ משפטי ושיווק, שניתנו עד כה לחברה על-ידי בני המשפחה.

בפרשקובסקי מועסקים כאמור שבעה מבני המשפחה בתפקידים שונים, והשלושה הראשונים הם גם בעלי השליטה בה: ארנון פרשקובסקי, יו"ר החברה; יוסף, הבן, מנכ"ל; שרון, הבן השני, מנכ"ל החברה-הבת א.ש.י; עדנה, אשתו של ארנון, מעצבת ראשית; מאיה קרדי, הבת, יועצת משפטית; חיים קרדי, בעלה של מאיה, סמנכ"ל שיווק; וסוזי פרשקובסקי, אשתו של שרון, עוזרת סמנכ"ל שיווק.

האסיפה תתכנס ביום רביעי

מנגנון התגמול החדש יובא לאסיפת בעלי המניות של החברה ביום רביעי הקרוב. האסיפה נדחתה מספר פעמים בשל המו"מ עם אנליסט. בד בבד הודיעה באחרונה החברה על שינוי מדיניות הדיבידנד, ולפיו היא תחלק 50% מרווחיה במקום 15% עד כה. פרשקובסקי חילקה דיבידנד גדול, של 17 מיליון שקל, ואחד נוסף בהיקף של 3 מיליון שקל בשנה שעברה.