ברקליס פסימי לגבי התקשורת: הדיבידנדים יפחתו ב-2012

מעריכים כי מחירי חברות הסלולר החדשות יהיו "תחרותיים", אך לא יובילו לקיצוץ מחירים משמעותי ■ בזק בולטת לטובה

שוק התקשורת הישראלי ממשיך להיחשב כשוק לא אטרקטיבי להשקעה על-ידי בנק ברקליס. עם זאת, בעוד שההמלצה לסקטור כולו היא שלילית, בזק בולטת לטובה ומומלצת על-ידי הבנק בהמלצת "תשואת יתר".

"תשואת הדיבידנד הצפויה - 16% ב-2012 - והחולשה במחיר המניה, מהווים סיבות משכנעות לקנות את המניה", כותב היום האנליסט דיוויד קפלן על בזק. לדבריו, צפויים שינויים רגולטוריים, אך אלה לא ישפיעו על ביצועי החברה בשנה הנוכחית.

בשנים 2013-2014 השפעת הרגולציה על בזק תהיה שלילית, ותגיע ל-150 מיליון שקל - "לא עד כדי כך משמעותי עבור עסק שייצר EBITDA (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) של 4.5 מיליארד שקל ב-2012", כותב קפלן. מחיר היעד שמצמידים בברקליס לבזק עומד על 8.2 שקלים, גבוה ב-26.2% ממחיר השוק.

לעומת האופטימיות בנוגע לבזק, ההמלצות למניות חברות הסלולר סלקום ופרטנר הן "תשואת חסר", וקפלן כותב כי האי-ודאות נותרה גבוהה.

אחת הסיבות המרכזיות להשקעה בחברות התקשורת הישראליות בשנים האחרונות הייתה חלוקת הדיבידנדים הנדיבה. "האם חברות התקשורת הישראליות מכורות לדיבידנדים?" שואל קפלן, והתשובה שלו היא שלילית.

הוא מציין כמה חברות תקשורת אירופיות שהפחיתו לאחרונה את הדיבידנדים, ומעריך שהמגמה ב-2012 תהיה חלוקת דיבידנדים נמוכה יותר גם בישראל, כשהסיבה היא ירידה ברווחי חברות הסלולר, ולאו דווקא שינוי במדיניות הדיבידנד. במקביל, הוא מזכיר גם את ההשקעות הגדולות שמבצעות חברות התקשורת בתקופה האחרונה.

עוד נושא בוער על סדר היום הוא כניסת המתחרים החדשים לשוק הסלולר - שתי חברות הסלולר החדשות (מירס וגולן) ומפעילים וירטואליים (MVNO). קפלן מעריך שהמחירים ההתחלתיים של מירס וגולן יהיו "תחרותיים יחסית", אך הם לא יובילו לקיצוץ מחירים משמעותי בשוק.

בנוגע ל-MVNO הוא מציין את השקת השירות של רמי לוי, שפונה לדבריו למשתמשי ה-low-end, ולכן אינו מהווה תחרות ישירה לחברות הסלולר הקיימות, שמתחרות על "המשתמשים הכבדים". קפלן מעריך שפלאפון תיהנה מהמגמה בטווח הקצר, משום שרמי לוי עובד איתה.

קפלן צופה שבחודשים הקרובים יושקו עוד שני MVNO, וכן שתי חברות הסלולר החדשות. ההשקות האלה יובילו בתרחיש הגרוע (עבור חברות הסלולר הקיימות והמשקיעים בהן) ללחץ מחירים, ובתרחיש הטוב ביותר להגבלת היכולת של החברות הקיימות להעלות מחירים.

המלצות ברקליס על שוק התקשורת
 המלצות ברקליס על שוק התקשורת