בכירים אמריקניים אינם מעוניינים להיפגש עם שר החוץ ליברמן

שר החוץ הישראלי צפוי לצאת לביקור רשמי בוושינגטון אך לא נקבע לשר פגישה עם גורם כלשהו מהממשל האמריקני ■ "ליברמן מהווה מכשול לשלום, אנחנו לא רוצים להצטלם איתו ועם מה שהוא מייצג", אמרו בכירים אמריקנים

האמריקנים מתעלמים משר החוץ אביגדור ליברמן: שר החוץ הישראלי צפוי לצאת לביקור רשמי בוושינגטון בעוד מספר שבועות, אך עד כה לא נקבע לשר שום פגישה או דיון עם גורם כלשהו מהממשל האמריקני.

האמריקנים, שמתייחסים לליברמן כגורם עוין, ממשיכים לסרב להצעותיו של שר החוץ הישראלי להיפגש עמו, פעם בטענות כמו "הילרי קלינטון לא בעיר", ופעם בהסברים בוטים יותר. "ליברמן מהווה מכשול לשלום, אנחנו לא רוצים להצטלם איתו ועם מה שהוא מייצג", אמרו בכירים אמריקנים בטון דיבור השמור בדרך כלל לארגוני טרור.

יש לציין שגם הדיאלוג האסטרטגי מתנהל מול סגן שר החוץ דני איילון, דבר המצריך התערבות של ראש הממשלה מכיוון שכאן מדובר בפגיעה משמותית ביחסי ישראל-ארצות הברית.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "רק בשבוע האחרון נפגש ליברמן עם סנאטורים, והוא משוחח בטלפון עם מזכירת המדינה האמריקנית על מגוון נושאים. לוח הזמנים לנסיעה ייסגר בסמוך להמראתו לארצות הברית ויפורסם בכלי התקשורת".