תלמידי ישיבות: "לא נתגייס לצה"ל בגלל שירת הנשים"

בני ישיבות ברחבי הארץ, ביניהם תלמידי ישיבות תיכוניות וישיבות הסדר, חתמו בחלקם לאחרונה על עצומה לפיה כל עוד תותר שירת נשים בצה"ל - לא יתגייסו ■ עיתון "מעריב" מפרסם הבוקר כי יוזם העצומה מכנה את תמיכתו של הרמטכ"ל בשירת נשים "פקודת להכעיס" ומבהיר כי "התורה היא מעל לפקודה"

הדיון בהדרת נשים בצה"ל מחריף: כמאה צעירים בני ישיבות ההסדר כבר חתמו על עצומה לפיה לא יתגייסו לצה"ל אם שירת הנשים תימשך. כתב "מעריב" עמיחי אתאלי מפרסם הבוקר כי לדברי החותמים "כל עוד יש כפיה חילונית - אין גיוס".

במכתב מבהירים החותמים, בני 15 ומעלה, כי מבחינתם חוקי התורה קודמים לחוקי הצבא ולכן, כאשר קיימת סתירה, יבחרו בכל מחיר בחוקי התורה. "אנו מצהירים כי אנו מחויבים באופן מלא לתורה ומצוותיה", נכתב בעצומה. יזהר ברק, תלמיד ישיבה, אמר אתמול לאתר "הקול היהודי" כי: "כרגע הצבא עובד בגישה שהפקודה היא מעל התורה, כל עוד זה ככה - אין גיוס".

יוזם העצומה, נ', אמר לעיתון כי הצהרתו של הרמטכ"ל בני גנץ כי נשים ישירו בכל מקום בצה"ל, היא "פקודת להכעיס" וטוען: "אנחנו רוצים להתגייס לצה"ל ולשמור על עם ישראל אבל לא במחיר של רמיסת התורה". להערכתו של נ', בסופו של דבר יחתמו על העצומה כמה מאות חותמים.