אקסלנס על הבנקים: קנו מזרחי טפחות, דיסקונט בתחתית

באקסלנס חוזים "שנה מאתגרת" לבנקים ב-2012 ■ המניה המומלצת: מזרחי, עם מחיר יעד של 45.8 שקל ■ "התשואה הנמוכה על ההון בדיסקונט - תעשה על הגעה ליעד הלימות הון"

אקסלנס יוצא היום (ג') בסקירה ראשונה על סקטור הבנקים בישראל, כאשר כלכלני בית ההשקעות צופים למערכת הבנקאית "שנה מאתגרת" ב-2012. באקסלנס דובקים בהמלצת "קנייה" על מניית מזרחי, עם מחיר יעד של 45.8 שקל, שתי המלצות "ניטראלי" (ללאומי והפועלים, עם מחירי יעד של 12.5 ו-14.3 שקל בהתאמה). דיסקונט, מנגד, מקבל המלצת "תשואת חסר" עם מחיר יעד של 5.2 שקלים.

"אחרי שנתיים של רווחיות מעל לממוצע אנו מעריכים כי התשואה להון תנצח לקצב חד-ספרתי של כ-8% והרווח הנקי יקטן ב-4% ב-2012 ביחס ל-2011", כותב הכלכלן מיכה גולדברג בסקירה.

באקסלנס מצדדים בהמלצה על מזרחי, עקב התשואה הגבוהה על ההון (13%), איכות הנכסים הגבוהה (כיסוי של 141% על אשראי שאינו הכנסה) והיעדר חשיפה לחו"ל. "דיסקונט נמצא בתחתית סולם ההעדפות שלנו, שכן התשואה הנמוכה על ההון תקשה על הבנק להגיע באופן אורגני ליעדי הלימות הון ליבה רבד 1", נכתב בסקירה.

באקסלנס מציינים כי האתגרים המרכזיים שעומדים בפני הבנקים בשנה הקרובה, הינם שערי הריבית הנמוכים שייצרו לחץ על ההכנסות מריבית; רפורמות צרכניות שיפגעו בגידול בהכנסות התפעוליות; רווחיות נמוכה ועלייה באבטלה יביאו לפגיעה באיכות תיק האשראי; שיעור מס גבוה יותר יפגע בשורה התחתונה של הסקטור; ודרישות הלימות הון גבוהות יותר ישחקו את הרווחיות.

למרות כל אלה, בבית ההשקעות מבהירים כי "הבנקים ערוכים להתמודדות". באקסלנס צופים כי הגדלת מרווחי האשראי,עהצטננות מתונה בלבד בענף הנדל"ן, והשגת יעדי הלימות ההון באמצעות רווחים שוטפים ומימושים - יאפשרו לבנקים לצלוח את השנה הקרובה.