מגדל רוכשת את סוכנות אלעד בעשרות מיליוני ש'

סוכנות אלעד תמוזג לפלתורס ירושלים, שבבעלותה המלאה של מגדל ■ אריק יוגב, משנה למנכ"ל קבוצת מגדל: "נתחזק בערוצי פרט באלמנטרי ובריאות"

בהמשך לגל האקזיטים של סוכני הביטוח הפנסיוניים, קבוצת הביטוח מגדל ממשיכה במאמציה להגדיל את פעילותה בתחום הביטוח האלמנטרי. בין השאר, באמצעות השקעות בסוכנויות ביטוח כללי גדולות. ל"גלובס" נודע, כי סוכנות הביטוח פלתורס, שבבעלותה המלאה של מגדל, ביצעה בימים האחרונים עסקה גדולה עם סוכנות הביטוח הירושלמית אלעד, שבבעלות ובניהול אריאל מונין. לעסקה - ששווייה מוערך בעשרות מיליוני שקלים, בהתחשב בערך המיזוג - תנאים מתלים שיש להשלימם.

במסגרת העסקה, אלעד, מסוכנויות הביטוח הכללי הגדולות ביותר, ובעלת עוגן משמעותי בירושלים, תמוזג לתוך פלתורס ירושלים - איחוד ברמן סוכנויות. שווי הסוכנות המשותפת לצורך העסקה נקבע על עשרות מיליוני שקלים. מונין ינהל את הסוכנות הממוזגת, שבה יחזיק כמחצית מהמניות, כשותף של פלתורס, ובד בבד יקבל גם כמה מיליוני שקלים במזומן. נציין, שלאלעד גם תיקים קטנים בעסקי ביטוח חיים ובריאות.

עסקה זו, מצטרפת לעסקה נוספת של פלתורס מהתקופה האחרונה: רכישת תיק הביטוח הכללי של סוכנות מנדלמן-כרמל החיפאית, שמחזור הפרמיות השנתי שלה נאמד ביותר מ-50 מיליון שקל. הבעלים של מנדלמן-כרמל, הוא מאיר מנדלמן. פלתורס נמנית עם מגה-סוכנויות הביטוח המקומיות בתחומי הביטוח הכללי, והיא אחד מברוקרי הביטוח הגדולים ביותר בשוק. פלתורס הינה בעלת רשיון מורשה לויד'ס, ומשמשת נציגה בישראל של ברוקר הביטוח הבינלאומי ויליס.

העסקאות הללו, מצטרפות לעוד עסקה בולטת בתחום סוכנויות הביטוח הכללי שמגדל ביצעה בחודשים האחרונים: רכישת 30% ממניות סוכנות הביטוח אורלן, שנוסדה, מנוהלת ובשליטת חגי לוינסון, בתמורה לכ-6.5 מיליון שקל (המשקפים לסוכנות שווי של כ-22 מיליון שקל). צעדים אלו, שמוביל אריק יוגב, משנה למנכ"ל קבוצת מגדל וראש חטיבת הלקוחות בקבוצה, נעשים במסגרת מאמצי הקבוצה לצמוח בתחום הביטוח הכללי.

"נמשיך לחזק את ערוצי ההפצה באמצעות סוכנויות מכל הגדלים העוסקות בערוצי פרט - בעסקי האלמנטרי והבריאות", אמר יוגב, המכהן כמנכ"ל מגדל סוכנויות - שתחתיה מאוגדות כל סוכנויות קבוצת מגדל - וכיו"ר פלתורס, שאותה מנהלת מורלי דורי. נציין, שמגדל נסמכת כיום במידה רבה מאוד על תחום החיסכון לטווח ארוך (תחום שהיא מובילה בו את השוק), ובשנים האחרונות הצהירה לא אחת שבכוונתה לפתח לעצמה מנועי צמיחה חדשים בתחומי הביטוח הכללי וביטוח הבריאות.

מגוונים מקורות

במקביל לרכישות הסוכנויות, במגדל מנסים להרחיב את פעילויות הביטוח הכללי גם באמצעות רכישות של חברות ביטוח קטנות. כך, במגדל מקיימים מגעים (ארוכים מאוד) לרכישת נתח משמעותי מחברת ביטוח חקלאי, כשבימים אלו החברה נמצאת בעיצומם של מגעים לרכישת כל מניות חברת שלמה ביטוח, מידיו של שלמה שמלצר.

מגדל הוציאה, וצפויה להוציא, סכומי עתק, במאמץ לצמוח בתחום הביטוח הכללי וביטוח הבריאות (שלגביו החברה מובילה מאמצים לרכישת גופי שירותים אחרים), כדי לגוון את מקורות הרווח בקבוצה.