פרוסט אנד סאליבן: גל הפריצות יזניק את הוצאות האבטחה

אמת מחשוב: כמות האיומים גדלה במהירות, ורמת העדכון של מערכות אבטחת המידע גדלה בהתאם ■ על פי המחקר, סך ההוצאה על רכישת מערכות ה-UTM יצמח בכ-17% ב-2012 לכ-2.5 מיליארד דולר

פריצות ההאקרים בעולם, כמו גם בישראל, צפויות להתבטא בזינוק ניכר בהצטיידות של ארגונים מסחריים במערכות אבטחה: שנת 2012 תהיה שנת שיא בשיעור הצמיחה בשוק מערכות האבטחה לניהול מאוחד של איומים, כך מעריכה חברת הייעוץ והמחקר העולמית פרוסט אנד סאליבן.

על פי המחקר, סך ההוצאה על רכישת מערכות ה-UTM, המשמשות לניהול אבטחה מרכזית למניעת חדירות לרשתות הארגוניות, יצמח בכ-17% ב-2012 לכ-2.5 מיליארד דולר. בכל מגזרי הפעילות במשק יגדל היקף ההשקעה במערכות האבטחה המרכזיות במהלך שלוש השנים הקרובות, אך גופי הממשל ירחיבו בצורה המשמעותית ביותר את היקפי ההשקעה במערכות האבטחה, וזו תצמח בכ-51% ותסתכם ב-2015 בכ-531.5 מיליון דולר.

המגזרים הבאים שיובילו את רשימת המצטיידות במערכות האבטחה בשלוש השנים הקרובות הם תחום הבנקאות והביטוח ותחום המסחר והקמעונאות.

עוד מעריכה פרוסט אנד סאליבן כי שוק מערכות ה-UTM צפוי להגיע להכנסות של 3.7 מיליארד דולר עד סוף 2015 ושיעור הגידול השנתי הממוצע יהיה כ-15.3%. בחלוקה לאזורים גיאוגרפיים, אזור אסיה פאסיפיק יהיה השוק הצומח ביותר בתחום עם גידול של 16.2% בהכנסות שיסתכמו בכ-646 מיליון דולר. השוק הגדול ביותר הוא ביבשת אמריקה עם הכנסות של 1.7 מיליארד דולר וגידול צפוי של 14.6%. שוקי אירופה, המזה"ת ואפריקה ירשמו הכנסות כוללות של 1.3 מיליארד דולר עם שיעור גידול של 15.4%.

רפי קוקוטק, מנכ"ל ספיידר פתרונות אבטחה מקבוצת אמת מחשוב מציין כי "אנחנו שותפים להערכה שהשוק הממשלתי והפיננסי בעולם, כמו גם בישראל, יהיו הראשונים לאמץ את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום ה-UTM. היום יותר מתמיד נדרשים גופי הממשל והפיננסים להצטייד במענה מלא לפתרונות אבטחה במטרה להתמודד עם מגוון רחב של איומים כמו הונאות, וסייבר טרור. כמות האיומים גדלה במהירות, ורמת העדכון של מערכות אבטחת המידע גדלה בהתאם".

"תחום שבו בגופי הממשל והפיננסים מובילים את אימוץ הפתרונות והיקפי ההשקעה בהצטיידות מבשר כי רמת ההשקעה בקרב כלל המגזרים במשק צפויה אף היא לגדול באופן משמעותי. להערכתי, בשוק המסחר, הקמעונאות והאירוח יאמצו השנה פתרונות חדשים לאבטחה וניהול מאוחד של איומים בשל הצורך באבטחת עסקאות מרובות ועבודה מול קהל לקוחות מגוון. בדרך כלל מדובר בחברות המחזיקות כמות גדולה של סניפים, משרדים, בתי מלון וכד' והשימוש בפתרון אחוד ומקיף מספק מענה מיטבי לצרכי הארגונים תוך הבטחת נוחות השימוש".

עוד ציין קוקטק כי "המניעים העיקריים להטמעת מערכות אבטחה אחודות נובעים בעיקר מהרצון להפעיל מערכת אחת שתדע להתמודד עם מגוון שלם של איומים קיימים, מבלי להידרש להפעלת מספר מערכות אבטחה נפרדות. מניע נוסף הוא חשש ופחד מתביעות, קנסות ועונשים המופנים כנגד חברות ואתרים שהתרשלו בהגנה על פרטי לקוחותיהם. כך לדוגמא, ענקית סליקת האשראי הארטלנד החזירה ללקוחותיה 130 מיליון דולר שנגנבו מהם בעקבות פריצת האקרים למערכותיה ובנוסף שילמה 68.2 מיליון דולר הוצאות משפט בגין אותה פריצה. הפחד מהחדרה של סוסים טרויאנים, גניבת פרטים חסויים וגל תביעות הצפוי בעקבותיהם מניעות היום אתרי תוכן רבים בחיפוש אחר פתרונות אבטחה מוקשחים והצפנת נתונים".