אחרי 30 שנה: אולפני הרצליה חוזרים להפיק סרטי קולנוע

האולפנים כבר החלו לעבוד על מספר הפקות ואף הגישו תסריטים לקרן לעידוד קולנוע ישראלי ■ בנוסף נחתמו הסכמות עם יונייטד קינג לכניסה משותפת לתחום

חברת אולפני הרצליה חוזרת להפיק סרטי קולנוע, לראשונה אחרי 30 שנה. הסכום הראשוני שהוקצב להקמת פרויקט הקולנוע החדש הוא 2 מיליון שקל.

החברה הודיעה היום (ג') כי האולפנים כבר החלו לעבוד על מספר הפקות קולנועיות, ואף הוגשו תסריטים ל"קרן לעידוד קולנוע ישראלי". בנוסף, נחתמו הסכמות עם יונייטד קינג של האחים אדרי לכניסה משותפת לתחום.

אולפני הרצליה הוקמו בשנת 1949 והחלו את דרכם בתעשייה בהפקת סרטי קולנוע ישראליים. בין השנים 1950 לשנות ה-80 הופקו באולפנים עשרות סרטים, ובהם קלאסיקות כמו "מציצים", "הלהקה", "השוטר אזולאי" ו"תעלת בלאומליך".

בשנים האחרונות התמחתה החברה בהפקות מקור לטלוויזיה. בין היתר הופקו בה תוכניות כמו "תמרות עשן", "פולישוק", "אהבה זה כואב", "הכל דבש" ו"אורים ותומים". כמו כן מספקת החברה שירותי אולפן לשורה ארוכה של חברות אולפן ולכל הזכייניות.

לצורך הרחבת הפעילות גויס עוזי קרין, המשמש כסמנ"ל הפקות באולפנים. לקארין ניסיון רחב בהפקת סרטים באורך מלא (פיצ'רים), ובין היתר הוא שימש כמפיק בפועל של סרטים כמו "מישהו לרוץ איתו" ו"עץ לימון".