התחרות עולה שלב: אגוד מציע פיקדון לשנתיים בריבית 3.3%

‎‎ריבית זו גבוהה מריבית בנק ישראל - 2.75% ■‏‎‎‏ לפני שבועיים יצא בנק ירושלים במהלך משלו בקרב על פיקדונות הלקוחות‏

‏התחרות בבנקאות הקמעונאית מתחילה לחלחל לפיקדונות הלקוחות. שבועיים אחרי שבנק ירושלים התחייב לשלם באופן קבוע ריבית בשיעור 80% מריבית בנק ישראל (כלומר 2.2%), יוצא בנק אגוד במהלך לגיוס פיקדונות. מנכ"ל בנק אגוד הוא חיים פרייליכמן.

‏אגוד מציע פיקדון שקלי לשנתיים, בריבית של 3.3%. ריבית זו גבוהה מריבית בנק ישראל, שעומדת על 2.75%. באגוד מציעים גם אפשרות לתחנת יציאה בתום שנה; במקרה זה, יקבלו הלקוחות ריבית בשיעור של 2.7%. ההצטרפות לתוכנית פתוחה בפני לקוחות כל הבנקים - ללא צורך בפתיחת חשבון עו"ש. הסכום המינימלי להפקדה הינו 50 אלף שקל, והמרבי - מיליון שקל.

‏במסיבת עיתונאים, שהבנק זימן הבוקר (ד'), אמר פרייליכמן כי "אנו משנים את כללי המשחק בבנקאות קמעונאית, ויוזמים מהלך הנושא בחובו תועלת ייחודית ללקוח: ריבית קבועה וגבוהה לתקופה ארוכה, עם אפשרות ליציאה באמצע התקופה". בנוסף, יציע אגוד בשבועיים הקרובים פיקדון לתקופה של חודש או שלושה חודשים, בריבית של ‏P-1.85%‎‏ , כלומר 2.4%. זאת, בהפקדת סכום מינימלי של 10,000 שקל. לתקופה של שנה, ייתן הבנק ריבית של ‏P-1.45%‎‏, כלומר 2.8%.

‏‎‎כדאי להתמקח

‏בנקאות קמעונאית, נחשבת תחום בעל תחרות נמוכה, חסמי מעבר גבוהים ולקוחות חסרי יכולת מיקוח. בכל הבנקים, הלקוחות במשקי הבית משלמים את הריביות הגבוהות ביותר על אשראי, ומקבלים את הריבית הנמוכה ביותר בפיקדונות. כיום, הריבית התעריפית בפיקדונות לחודש שנותנים הבנקים למשקי הבית נמוכה מאוד, ועומדת על 0.4%-0.75%. עם זאת, לקוחות שמתמקחים, מצליחים לקבל ריבית גבוהה יותר.

‏במקביל, השיק אגוד את מועדון הלקוחות החדש שלו, "‏Igud Time‏". המועדון יאפשר ללקוחות הבנק, המחזיקים בכרטיסי האשראי של כאל או דיינרס, לקבל באופן אוטומטי הטבות והנחות משמעותיות במשך השנה. ‏‎‎‏