כדאי להתפשר ולקנות? הסמארטפונים שעולים עד 2,000 ש'

סלולרים חכמים שמחיריהם לא מחייבים שבירה של תוכנית חיסכון נכנסו לאחרונה לשוק ■ האם אפשר להסתפק בהם ולוותר על אייפון או גלקסי שמחירם כמעט כפול? כן, אם מתפשרים על מסך קטן יותר ומעבד חלש יותר

בשבועות האחרונים החלו לצוץ בשקט בשקט מספר סמארטפונים חדשים אצל מפעילות הסלולר. המשותף לכל המכשירים הללו הוא שמחירם נע סביב 2,000 שקל, מה שלא מחייב שבירה של תוכנית חיסכון כדי לקנות אותם. ולא, לא מדובר במותגים עלומים, אלא במכשירים של LG, מוטורולה וסוני אריקסון.

מחיריהם של המסארטפונים המובילים - אייפון S4, גלקסי S2, מוטורולה רייזר או סוני אריקסון Arc S נעים סביב 3,500-4,600 שקל, כך שמדובר בהפרש משמעותי.

האם כדאי לקנות את דגמי הביניים האלה? תלוי מה מחפשים.

ההבדל המשמעותי בין הסמארטפונים המצוינים כאן לחלק מהמכשירים המובילים בשוק (פרט לאייפון), הוא גודל המסך, שגודלו בחצי מהמקרים 3.2 אינץ' ובשאר המקרים 3.7 אינץ'. הטרנד של הסמארטפונים החדשים והיקרים יותר הוא של מסכים בגודל 4 אינץ', כשיש גם כאלה עם יותר מ-4.6 אינץ'. היתרון במסך גדול הוא כמובן שטח הנדל"ן הרחב, המאפשר צפייה נוחה בסרטים, גלישה באינטרנט ומקלדת גדולה. מצד שני, האייפון מגיע עם מסך בגודל 3.5 אינץ' וזה מספיק טוב להרבה מאוד אנשים.

עוד נקודות חולשה במכשירים הפשוטים יותר, הן המעבדים, שלא מגיעים בתצורת כפול ליבה. תהיה לזה משמעות בעיקר כשגרסת 4 של מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל תצא לשוק, מה שלא ישפר את מהירות התגובה של הסמארטפונים הללו. מצד שני, הדגמים הנמכרים במחיר הנמוך יותר, מגיעים עם הגרסאות האחרונות של אנדרואיד והם מאפשרים להפעיל בקלות את האפליקציות המגיעות למערכת ההפעלה הזו.

בסופו של דבר, ההתפשרות ברכישה של סמארטפון פשוט יותר אולי בכלל לא תורגש אצל משתמש שלא מחפש את שיא הטכנולוגיה במכשיר שלו. יכול להיות שהמסך יהיה קצת פחות איכותי ואולי המצלמה תהיה רק סבירה, אבל גם החיסכון בכסף יהיה משמעותי.

אופטימוס נט של LG

דגם Optimus Net של חברת LG הקוריאנית בא להחליף את הדגם Optimus One שיצא בארץ לפני כשנה. הוא ממשיך למצב את LG בישראל כחברה הפונה בעיקר לשוק המכשירים הבינוני. היבואן בארץ השיק לפני מספר חודשים את האופטימוס בלאק המוצלח, כאשר הסמארטפון החדש פונה לרמת מחיר נוחה יותר.

המכשיר החדש כולל מסך מגע בגודל 3.2 אינץ', מעבד במהירות 800 מגה הרץ ומצלמה עם רזולוציה של 3 מגה פיקסל. מערכת ההפעלה כאן היא אנדרואיד בגרסה 2.3.4 (ג'ינג'יירבירד) מבית גוגל.

מוטורולה: Defy Plus

במוטורולה השיקו את דגם ההמשך לסמארטפון הממוגן שלהם -Defy Plus. הדגם מגיע עם אותו גודל מסך של 3.7 אינץ', מעבד במהירות 1 ג'יגה הרץ במקום 800 מגה הרץ ואותה מצלמה עם חיישן של 5 מגה פיקסל. גם נפח הזיכרון הפנימי נשאר 2 ג'יגה.

ה-Defy אמור לעבוד גם אם יטבע בבריכה בעומק של מטר בודד עד לחצי שעה והוא גם עמיד בפני נזקי חול. בנוסף, הוא אמור לשרוד שריטות מחפצים חדים שיתקלו במסך שלו בזמן השימוש. המכשיר פועל על אנדרואיד 2.3.6 ובעצם בא לרענן את הדגם הקודם.

סוני אריקסון: אקספריה neo V

סוני אריקסון הפכה בחודשים האחרונים ליצרנית שלא מפסיקה להשיק סמארטפונים חדשים בשוק המקומי, במטרה לנסות לחזק את נתחי השוק שלה ולהצליח לפנות לקהלים שלא רוצים לקנות את האייפון 4S של אפל או הגלקסי אס 2 של סמסונג.

דגם אקספריה neo V מגיע עם מסך מגע בגודל 3.7 אינץ' המוגן מפני שריטות, מצלמה ברזולוציה של 5 מגה פיקסל וכניסת מיני HDMI. המכשיר פועל על גבי אנדרואיד 2.3.4, כשהמעבד שלו במהירות 1 ג'יגה הרץ.

סוני אריקסון: Live With Walkman

לסוני אריקסון יש גם מכשיר עם השם הארוך Live With Walkman. לפי שמו של המכשיר, אפשר להבין שמדובר בסמארטפון המוטה לכיוון יישומי המוזיקה. המטרה של סוני אריקסון, ששמה כבר שונה ל"סוני מובייל קומיוניקיישן" לפני כשבוע הוא להמשיך להחזיק מעל המים את מותג המוזיקה שלה ווקמן, שהחזיר אותה לחיים לפני מספר שנים, כאשר היא עשתה אחד הקאמבקים שלה לשוק. המכשיר החדש מגיע עם טכנולוגיה לה קוראת החברה בשם xLOUD, המאפשרת לדבריה האזנה איכותית גם בעוצמות סאונד גבוהות.

מעבר לזה, יש כאן גם כפתור ווקמן ייעודי, המאפשר גישה מיידית לכל קבצי המוזיקה הנמצאים על המכשיר, כאשר המשתמשים יכולים לשתף, לעשות לייק, ולקבל המלצות על מוזיקה מחבריהם בזמן אמת באמצעות יישום פייסבוק. גם המכשיר הזה רץ על אנדרואיד 2.3.4 עם מעבד במהירות 1 ג'יגה הרץ, מסך בגודל 3.2 אינץ' ומצלמה ברזולוציה של 5 מגה פיקסל.

סמרטפון
 סמרטפון