ביקורת על מינוי היועץ ליישום מסקנות ועדת חייק

משרד האוצר אינו "נלהב" מהתוכנית של משרד התקשורת למנות את פרופ' ראובן גרונאו לתפקיד הפרויקטור ■ זאת בטרם יוחלט סופית כיצד מתכוונים במשרד לממש את הדוח

משרד האוצר אינו "נלהב" מהתוכנית של משרד התקשורת למנות את פרופ' ראובן גרונאו לתפקיד הפרויקטור ליישום מסקנות ועדת חייק, וזאת בטרם יוחלט סופית כיצד מתכוונים במשרד לממש את הדוח - כך נודע ל"גלובס".

גרונאו מיועד לשמש כיועץ לאגף הכלכלה במשרד התקשורת, ולבחון את ההמלצות שצפויה להגיש חברת הייעוץ הבינלאומית פרונטיר בנושא תמחור השוק הסיטונאי החדש. השוק הסיטונאי אמור לקום כתחליף להפרדה המבנית הנהוגה בין בזק לבין החברות-הבנות שלה.

על המינוי החליט שר התקשורת, משה כחלון, שככל הנראה לא התייעץ על כך עם נציגי האוצר. גורמים המעורבים בנושא אמרו ל"גלובס" שהעובדה שהדמויות הרלוונטיות באוצר, שאיתם עבד כחלון על השינויים בשוק התקשורת, התחלפו, לא צריכה למנוע ממנו לשמוע את עמדת האוצר.

עיקר הביקורת שמעבירים הגורמים על כחלון מתייחסת לכך שהבחירה בגרונאו לא נעשתה בשיתוף האוצר. נוסף לכך מובעת פליאה על מינויו, כמי שדווקא התנגד לדוח. עם זאת, אין מדובר בביקורת אישית נגד גרונאו ואין כוונה להתנגד למינוי. ניתן להעריך כי עם ההחלטה למנות את גרונאו לתפקיד, קיבל כחלון את הביקורת שהשמיע כלפי הדוח.