עסקה משותפת בין כלל ביטוח אשראי ומשרד האוצר

כלל ומשרד האוצר יבטחו את אי.סי.איי טלקום בגין עסקת מכירה לחו"ל בהיקף של 20 מיליון דולר לתקופה של שלוש שנים

מדובר בעסקה ראשונה במסגרת "תכנית הסיוע ליצוא הישראלי - ביטוח סיכוני סחר חוץ לטווח בינוני" עליה חתמה כלל ביטוח אשראי עם משרד האוצר לפני מספר חודשים. במסגרת התוכנית המדינה מתחלקת בסיכון יחד עם חברת הביטוח במקרה של עסקאות ייצוא לטווחים של 2-5 שנים.

חברת אי.סי.איי, אשר חתמה לאחרונה על הרחבת הסכם לפריסת רשת תקשורת ארצית עם חברת שירותים דנית מובילה, תקבל כיסוי ביטוחי על החייב למשך כל תקופת העסקה. אשראי הספקים שהעניקה אי.סי.איי יבוטח ע"י כלל ביטוח אשראי ומשרד האוצר, בשיעורים שווים.

לדברי שלומי שריד, מנכ"ל כלל ביטוח אשראי, "מדובר בעסקה ראשונה במסגרת תכנית ביטוח האשראי המורחב ליצואנים, לטווח בינוני וארוך. העסקה הנידונה, היא עסקה מורכבת בין חברה ישראלית מובילה בתחום התקשורת לבין חברה דנית גדולה אשר מרחיבה את היקף פעילותה לקהל העסקי המקומי. העסקה המשולבת עם משרד האוצר מביאה לידי ביטוי את היתרונות של כל אחד מהצדדים. מצד אחד את יכולתה של כלל ביטוח אשראי בהערכה ונטילת סיכון אשראי בשוק תנודתי ומצד שני את הרצון של משרד האוצר לתמוך בייצוא תוך נטילת סיכונים וחלוקתם עם השוק הפרטי".

מאי.סי.איי נמסר כי מדובר בעסקה של עשרות מילוני דולרים שהיא חלק מהסכם רחב יותר ומתמשך עם לקוח זה אשר החלה לפני מס' שנים. עסקה זו משקפת את התנופה הגוברת בתחום השירותים ופרויקטי ה- Turnkey שאי סי איי חווה. תכניות ביטוח מסוג זה מאפשרות לחברה להתמקד ביכולות הליבה שלה ולצמוח.