שיא פרמיירליג: ליברפול תקבל 25 מיליון ליש"ט בשנה מניו באלאנס

הקבוצה הודיעה על מלבישה רשמית חדשה החל מהעונה הבאה; מדובר על חסות ההלבשה היקרה ביותר בליגה האנגלית, יותר מזו של נייקי עם מנ'צסטר יונייטד

ליברפול הודיעה היום (ה') רשמית כי חתמה על הסכם חסות הלבשה חדש עם "וורייור ספורטס", מותג אמריקני מבית ניו באלאנס. החוזה החדש, שייכנס לתוקף החל מהעונה הבאה (2012/13), יכניס למועדון האנגלי, לפי דיווחים בתקשורת הבריטית, כ-150 מיליון ליש"ט בשש שנים (ממוצע של 25 מיליון ליש"ט בעונה).

ההסכם עם "ווריור" יהפוך את ליברפול לקבוצה המכניסה ביותר בפרמיירליג מחסות הלבשה. היא תעקוף את מנצ'סטר יונייטד, שמקבלת כ-23.5 מיליון ליש"ט בעונה מחברת נייקי האמריקנית.

בנוסף, תרשום ליברפול גידול משמעותי מאד מבחינת הכנסות מספונסרית הלבשה. נותנת החסות הנוכחית של המועדון, אדידס, משלמת למועדון כ-12 מיליון ליש"ט בלבד בעונה.

למה סיימה ליברפול את יחסיה עם אדידס? הרברט היינר, מנכ"ל החברה הגרמנית, הסביר היום ל"גרדיאן" מדוע השיחות בין הצדדים על חידוש החוזה ביניהם, שהחל במתכונתו הנוכחית בשנת 2006, לא הבשילו לכדי חתימה: "הפערים בין היכולת וההצלחה של ליברפול על המגרש, לבין המספרים שהם דרשו - היו לא הגיוניים".

לפי הערכות, מוכרת ליברפול כ-900 אלף "רפליקות" (חולצות משחק רשמיות) ברחבי העולם מדי שנה. רק מנצ'סטר יונייטד, ברצלונה וריאל מדריד עוקפות אותה בתחום זה.

"וורייור" מייצרת גם את מדי המשחק והאימון של קבוצת הבייסבול האמריקנית בוסטון רד-סוקס - השייכת ל-Fenway Sports Group, שהיא גם החברה השולטת על ליברפול.