"בנק ישראל צריך להשקיע יתרות המט"ח בקרנות הון-סיכון"

רויטר, מייסד ומנכ"ל חברת חיסונים פיננסיים: "באותה המידה שב"י משקיע במניות בחו"ל - הוא יכול להשקיע אותם בקרנות הון-סיכון ישראליות, שישקיעו את הכסף בסטארט-אפ"

"כיוון שבנק ישראל כבר קיבל את ההחלטה להשקיע באפיקים שנחשבים מסוכנים יותר וזאת מתוך מטרה להשיג תשואה גבוהה יותר - אין שום סיבה שבעולם, שההשקעות שלו לא תהיינה כאלו שגם יניבו פירות למשק הישראלי", כך סבור אדם רויטר, מייסד ומנכ"ל חברת חיסונים פיננסיים, המעניקה שירותי ייעוץ וניהול סיכונים למאות חברות במשק הישראלי.

"באותה המידה שהוא משקיע במניות בחו"ל - יכול בנק ישראל לקחת את הכספים ולהשקיע אותם בקרנות הון-סיכון ישראליות, שהן בתורן ישקיעו את הכספים הללו בסטארט-אפ, בישראל", דברי רויטר.

רויטר מתייחס כמובן להצהרת בנק ישראל כי ישקיע את יתרות המט"ח אשר ברשותו, אשר הושקעו עד היום בעיקר באפיקים סולידיים (אג"ח ממשלתיות וקונצרניות בדירוגים גבוהים), גם באפיקים נושאי תשואה וסיכון גבוהים יותר - קרי, מניות בחו"ל, בהיקף של חצי מיליארד דולר (בשלב ראשון).

"אין אף אחד שיכול לטעון בפנינו בבנק ישראל שבעוד מספר שנים מהיום, ההשקעה שלו במניות בארה"ב תיתן תשואה טובה יותר מאשר השקעה במניות פה בישראל", מלין רויטר. "ויחד עם זאת, עצם ההשקעה הזאת בשוק המקומי (מהיותה מושקעת בסטארט-אפ) תיצור עוד מקומות עבודה, מועסקים ומסים על עבודה".