מורגן סטנלי חותך: יקצץ שכר הבנקאים הבכירים בכ-30%

כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג ■ מנכ"ל הבנק ג'יימס גורמן שם לו למטרה להפחית את הוצאות הבנק על שכר שלו ברבעון האחרון ב-3% ■ בדוחות הכספיים: הפסד של 15 סנט למניה ברבעון הרביעי

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה היום (ה'), כי בכוונתו של מורגן סטנלי, אחד מבנקי ההשקעות הגדולים ביותר בארה"ב, לקצץ עד כ-30% בשכרם של עובדיו הבכירים ובכללם בנקאי ההשקעות וסוחרי המניות, זאת לאחר ששכרם עלה בשיעור חריג ב-2011.

מנכ"ל הבנק ג'יימס גורמן שם לו למטרה להפחית את הוצאות הבנק על שכר, זאת משום שרווחי הבנק התכווצו בשנתיים האחרונות והוצאות השכר עלו לשיעורים גבוהים שהגיעו לכ-62% מההוצאות ב-2011. כמו כן, מהדוחות הכספיים הרבעוניים שפרסם היום הבנק עולה כי הוצאות השכר עלו ב-3%.

מהלך זה של בנק ההשקעות תואם מהלכים דומים שביצעו בנקים ברחבי העולם, אם בשל הביקורת הציבורית החריפה לגבי שכר הבכירים והיקף הבונוסים שמועונקים לעובדים ואם בשל הצניחה ברווחים שהחלה עוד במשבר האשראי של 2008.

כאמור, מורגן סטנלי פירסם היום את דוחותיו הכספיים לרבעון האחרון, כאשר הדוח מצביע על הפסד של 15 סנט למניה ברבעון הרביעי לעומת רווח נקי של 41 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. בשורת ההכנסות רשם הבנק ירידה של 42% ל-5.7 מיליארד דולר. למרות ההפסד שרשם הבנק, האנליסטים צפו הפסד חד יותר של 57 סנט למניה. מניית הבנק מזנקת כ-4.5% במסחר המוקדם.