היסטוריה בארה"ב: משחק פרמיירליג מחוף לחוף בערוץ ברודקאסט

רשת FOX תשדר בראשון את ארסנל-מנצ'סטר יונייטד כ"מתאבן" למשחק הפלייאוף ב-NFL. עד היום שודרו משחקים בערוצי הכדורגל (FOX Soccer) היעודיים

העלייה בפופולריות של הכדורגל בארה"ב היא כבר מזמן לא סיפור חדש. אפילו דייויד בקהאם חשף בסוף השבוע כי דחה בשבועות האחרונים הצעות מקבוצות פרמיירליג, לפני שחתם לשנתיים נוספות בלוס אנג'לס גלאקסי מה-MLS.

דוגמה נוספת לעלייה בהתעניינות בכדורגל אפשר ללמוד גם מלוח השידורים שפרסמה רשת FOX ליום ראשון הקרוב: הרשת האמריקנית תעביר בשידור ישיר מחר (יום א') את משחק הפרמיירליג בין ארסנל למנצ'סטר יונייטד. זה יהיה משחק הפרמיירליג הראשון בהיסטוריה שמשודר מחוף לחוף בערוץ ברודקאסט בארה"ב. המשחק מהליגה האנגלית שובץ כמשחק ש"יחמם" את הצופים לקראת משחק הפלייאוף ב-NFL בין סן פרנסיסקו פורטיניינרס וניו יורק ג'איינטס (המשחק יקבע מי מהשתיים תעפיל לסופרבול), שייערך כמה שעות מאוחר יותר.

FOX ממשיכה בכך את האסטרטגיה של הגדלת נפח שידורי הכדורגל בערוצים שלה. היא השקיעה סכומי כסף גדולים ברכישת זכויות השידור של הפרמיירליג והסרייה A, ולא מכבר זכתה במכרז לשידור המונדיאלים ב-2018 ו-2022 לשידור בשפה האנגלית בארה"ב, עבור סכום של 425 מיליון דולר.

עד היום שידרה FOX משחקים מהפרמיירליג אולם תמיד שיבצה אותם בערוץ הכדורגל הייעודי שלה - FOX Soccer, שכמות המנויים המשלמים בו היא קטנה יחסית (כ-41 מיליון מחוברים בארה"ב).

הבחירה במשחק הנוכחי כיריית הפתיחה לשידור משחקי פרמיירליג בערוץ פתוח אינה מפתיעה, בהתחשב בכך שמנצ'סטר יונייטד מוכרת מאוד לחובב הכדורגל האמריקני, והקבוצה דואגת כמעט בכל קיץ להגיע למסעות שיווק בארה"ב.

FOX השיקה את ערוץ הכדורגל הייעודי שלה (FOX Soccer) ב-1996, ולפני שנתיים פתחה ערוץ כדורגל נוסף בתשלום - FOX Soccer Plus. בשנת 2010 שידרה הרשת הארצית את משחק גמר ליגת האלופות בין אינטר לבאיירן מינכן, שמשך 1.6 מיליון צופים בארה"ב. את גמר ליגת האלופות של 2011 ששידרה הרשת, בין ברצלונה למנצ'סטר יונייטד, כבר ראו 2.6 מיליון צופים.