ה-G20: "על אירופה לנקוט בצעדים נוספים לטיפול במשבר"

נציגי מדינות ה-G20 נפגשו ביומיים האחרונים במקסיקו על מנת לדון בפתרונות אפשריים למשבר באירופה ■ "ה-G20 מכירות בצעדים שנקטה אירופה - אבל צריך עוד"

בתום סדרת פגישות בין נציגי ה-G20 שנמשכה יומיים וננעלה אתמול, קראו הנציגים למנהיגי אירופה להגביר את המאמצים לטיפול במשבר החוב באירופה שמאיים על יציבותה של היבשת. הנציגים גם דנו בהצעת קרן המטבע הבינלאומית להגדיל את קווי האשראי שלה לטריליון דולר על מנת לעזור למדינות להתמודד עם המשבר באירופה.

שר האוצר המקסיקני גיררדו רודריגז אמר שלמרות שההצעה של קרן המטבע לא נידונה בפרטי פרטים, מדובר היה "בנקודת פתיחה טובה". כאמור קרן המטבע הודיעה במהלך השבוע על כוונתה לגייס כ-500 מיליארד דולר נוספים על מנת לעזור בטיפול במשבר החוב באירופה, אולם המהלך הזה נתקל בביקורת חריפה מצד מספר מדינות באיחוד האירופי בהובלת ארצות הברית, שטענה כי קודם כל אירופה היא זו שצריכה לנקוט בצעדים על מנת לטפל בבעיות שלה.

ואכן, בפגישת נציגי ה-G20 קראו המשתתפים לאירופה לנקוט בצעדים נוספים על מנת לפתור את המשבר שנקלעה אליו. "מדינות ה-G20 מכירות בצעדים שנקטו המנהיגים של היבשת על מנת לטפל במשבר", מאר רודריגז. "אבל עדיין צריך לבצע צעדים נוספים, כי מה שנעשה עדיין לא מספיק".

מנהיגי המדינות החברות ב-G20 יחד עם יושבי הראש של הבנקים המרכזיים במדינות הללו צפויים להיפגש בסוף החודש הבא במקסיקו לפסגה נוספת שבה ידונו בכל הנושאים שעלו בפגישות אתמול