רה"מ: לחקור את המופתי שכינה יהודים "בני הקופים והחזירים"

באירוע לציון יום השנה להקמת פת"ח נשא השייח' מוחמד חוסיין נאום שטנה אנטישמי, שבו קרא לטבוח ביהודים - שאותם כינה "צאצאי קופים וחזירים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא היום (א') ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפתוח בחקירה נגד המופתי הכללי של ירושלים, השייח' מוחמד חוסיין, שהכריז כי "תפקיד המוסלמים הוא להרוג את היהודים".

את ההתבטאויות הקיצוניות השמיע חוסיין בשבוע שעבר, בטקס שנערך לציון 47 שנים לייסוד פת"ח. בנאומו אמר בין היתר: "שעת תחיית המתים לא תגיע עד שהמוסלמים לא יחלו להילחם ביהודים ויהרגו את צאצאי הקופים והחזירים האלה".

כדי להבהיר את דבריו הוא הדגיש: "המסורת האיסלאמית שהנחיל לנו מוחמד כעבדי האל מחייבת אותנו, כדי שתחיית המתים אכן תתממש, להרוג כמה שיותר יהודים. הם היהודים הכופרים נטעו סביב עריהם עצים כדי שיוכלו לברוח ולהתחבא בהם כאשר המוסלמים יבואו לחפשם".

דברי ההסתה הקשים שנשא השייח התקבלו במחיאות כפיים סוערות בקרב הקהל שישב באירוע. "עלינו המוסלמים לחפש את היהודים שמתחבאים מאיתנו ולמסור אותם לידיים של המאמינים באללה, כדי שאלה יהרגו אותם וייקרבו את שעת תחיית המתים", הוא אמר.

"ההצעה לפינוי מגרון - טובה"

באדיבות ועד מתיישבי בנימין בישיבת הממשלה השבועית שנערכה הבוקר התייחס נתניהו גם לפסיקת בג"ץ באשר למאחז מגרון, שלפיה על המדינה לפנותו עד לחודש אפריל.

"עקב רצון הממשלה לקיים את החלטת בית המשפט בהסכמה ובדרכי שלום, מציעה הממשלה הסדר פשרה שבו בתי הקבע של תושבי מגרון ייבנו סמוך לאתר הנוכחי, על אדמות מדינה שתכנונן יוסדר", אמר נתניהו והוסיף: "עם סיום הבנייה יעברו התושבים לאתר הקבע. האתר יפונה ויימסר למינהל האזרחי ביהודה ושומרון".

במסר שהעביר למתנחלים אמר נתניהו כי "הממשלה קוראת לתושבי מגרון להסכים לפשרה המוצעת, וכך לאפשר לפנות בקרוב לבית המשפט בבקשה לאשר את ההסדר. מדובר בהצעה טובה. היא לא מלבנת את כל הבעיות, אך יש בכוחה לפתור את בעיית מגרון".