גבול לטייקונים? הממשלה אישרה את "חוק התספורות"

ההצעה קובעת חובת מינוי נאמן מטעם בית המשפט על כל הסדר חוב הכולל "תספורת" בגובה של יותר מ-10% מהחוב ■ ח"כ זהבה גלאון: "סוף להונאה הממוסדת של החוסכים לפנסיה על ידי בעלי ההון במשק"

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לתמוך היום (א') ב"חוק התספורות" של ח"כ זהבה גלאון וח"כ יצחק וקנין, שתעלה להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב.

ההצעה קובעת חובת מינוי נאמן מטעם בית המשפט על כל הסדר חוב הכולל תספורת בגובה של יותר מ-10% מהחוב. ההצעה עוד קובעת שאישור הסדרי חוב כאלה יעשה בפיקוח הנאמן ויאושר בתיאום עם הממונה על שוק ההון, ורשות ני"ע.

גלאון בירכה על העברת ההצעה בוועדת שרים ומסרה כי המשמעות היא "סוף להונאה הממוסדת של החוסכים לפנסיה על ידי בעלי ההון במשק". היא דיברה על "עלייה דרמטית" בהיקף תופעת הסדרי החוב בשוק ההון בשנים האחרונות, בהיקף של יותר מ-15 מיליארד שקל ב-3 שנים בלבד.

"ההסדרים הללו", הוסיפה גלאון, "כוללים 'תספורות' עמוקות למחזיקי האג"ח והם נערכים במשא ומתן המתקיים מחוץ לכתלי בית המשפט, ופוגעים בראש ובראשונה בציבור החוסכים, שכספו מנוהל על ידי הגופים המוסדיים. אותו ציבור התרגל להשקיע את כספו בטייקונים ממונפים ששוב ושוב מתגלים כחסרי יכולת לעמוד בהחזר חובותיהם. למרות זאת, המוסדיים מאשרים כמעט תמיד את הבקשות להסדרי חוב, מועלים באמונם של החוסכים, ומאפשרים לבעל השליטה לגלגל את חובתיו על חשבון כספם של החוסכים".