טורפד שכר הדירקטורים של שלמה איזנברג בערד השקעות

אברהם גזונטהייט, בעל המניות השני בגודלו בערד השקעות, מצוי בסכסוך עם איזנברג ■ לאחרונה הצליח איזנברג להבטיח לעצמו שכר בעלות שנתית של כ-4 מ' ש' בחברות הבנות ישרס ומלם-תים

לאחר שהצליח, גם אם בקושי רב, לאשר את תנאי העסקתו בחברת הנדל"ן ישרס ובחברת המחשוב מלם-תים שבשליטתו, נחל איש העסקים שלמה איזנברג כישלון באסיפת בעלי המניות של החברה האם של השתיים, ערד השקעות.

דיווח של ערד מעלה כי בעלי מניות המיעוט טרפדו את שכר הדירקטורים לאיזנברג ולבנו, אליהו, בחברה, וכן קבלת ביטוח ופטור מאחריות נושאי משרה שביקשו. זאת, באסיפה שכונסה עקב תיקון 16 לחוק החברות, המאלץ את בעלי השליטה לקבל תמיכה של לפחות 50% מקרב בעלי מניות המיעוט לאישור תנאי העסקתם.

דירקטוריון ערד טען כי "תשלום התגמול הינו הוגן וסביר", ובעניין הביטוח והפטור - כי אלה נועדו "לאפשר להם (איזנברג ובנו, א.ל.) לפעול בחופשיות לטובת החברה, ולנקוט גם בפעולות אשר עלולות להגדיל את החשיפה לאחריות של הדירקטורים בחברה".

מי שהתנגד להחלטות שעמדו על סדר היום, באסיפה שהתקיימה בסוף השבוע, היה בעל המניות השני בגודלו בערד השקעות, אברהם גזונטהייט, הנמצא בסכסוך עסקי מתמשך עם איזנברג. את השליטה בערד רכש איזנברג יחד עם גזונטהייט ורודולף שפיצר המנוח (שמניותיו מוחזקות על ידי אלי רוזנגרטן) ב-1988, וכיום הם מחזיקים יחד כ-90% מהונה של ערד, כשאיזנברג מחזיק ב-37.3% וגזונטהייט ב-34.6% מההון.

הבונוס במלם-תים נדחה

כאמור, קודם לאסיפה בערד, הצליח איזנברג להעביר את רוב תנאי העסקתו המבוקשים בחברות הבנות, לאחר לא מעט עיכובים ומכשולים. בסוף החודש שעבר, בזכות תמיכה של שבריר אחוז מקרב בעלי מניות המיעוט, אושר לאיזנברג שכר של 2.8 מיליון שקל בשנה כמנהל העסקים הראשי של ישרס. בשבוע שעבר הצליח לקבל גם את אישור בעלי מניות מלם-תים לשכר של 1.2 מיליון שקל לשנה בחברה זו.

עם זאת, בקשתו של איזנברג לבונוס במלם-תים נדחתה, בשל התנגדותו של מאיר ליפשס, לשעבר מנכ"ל בקבוצה, המחזיק ב-7.2% ממניותיה. בד בבד, אישר ביהמ"ש את בקשת ליפשס למתן צו מניעה זמני שלא לספור את הצבעתה של ערד השקעות, לגבי תנאי העסקת איזנברג בחברה הבת מלם-תים, ולכן ההחלטות שהתקבלו באסיפה הכללית ההיא יוקפאו עד שביהמ"ש יחליט אחרת.