הורי שחר גרינשפן לבג"ץ: לבטל את הסדר הטיעון של הדורס

טוענים: "גזר הדין לנהג השיכור שפגע בשחר סוטה באופן קיצוני ממתחם הסבירות" ■ בנוסף טוענת משפחת גרינשפן כי התביעה הטעתה אותה במהלך המשפט

משפחתה של שחר גרינשפן עתרה היום (ב') לבג"ץ בבקשה לבטל את הסדר הטיעון המקל שנחתם עם הנהג הפוגע מרק פטריק. בעתירה שהוגשה הבוקר טוענים הוריה של שחר כי גזר הדין שניתן "סוטה באופן קיצוני ממתחם הסבירות".

בית המשפט לתעבורה בפתח-תקווה גזר עבודות שירות, שלילת רישיון ל-6 שנים וקנס של 1,000 שקל בלבד על פטריק, הנהג השיכור שפגע בשחר והותיר אותה נכה לפני כשנתיים. כעת הוריה הגישו בקשה לביטול הסדר הטיעון וגזר הדין.

"הסדר הטיעון במקרה זה כולו - לידתו בחטא, התנהלותו בחטא, ותוצאתו בחטא", נטען בעתירה. "משכך, מתבקש בית המשפט העליון לפסול את הסדר הטיעון ולבטל את גזר הדין, בשל היותם חורגים וסוטים באופן קיצוני ממתחם הסבירות".

"התביעה הטעתה את ההורים"

בנוסף, משפחת גרינשפן מסבירה כי "בכל התקופה, מאז הגשת כתב האישום ועד למתן גזר הדין, התביעה מידרה את ההורים, סירבה לתת להם מידע, לא שמעה את עמדתם - בניגוד להנחיות מפורשות".

יתר על כך מאשימה המשפחה בעתירה כי "התביעה הטעתה במודע ונתנה מידע שגוי, זאת על אף שההורים פנו לנציגי התביעה מספר פעמים בפניות רשמיות בכתב וחזרו שוב ושוב על בקשתם להתעדכן אודות התקדמות ההליכים ולהיות בתמונה".

"נציגי התביעה מטעם המשטרה הטעו את ההורים עת מסרו להם כי אין הסדר טיעון העומד על הפרק וכי טרם התקיימה ישיבת ה'הקראה', זאת על אף שהיא התקיימה מספר חודשים קודם לכן, ובמהלכה הוצג הסדר הטיעון בפני בית המשפט, ללא ידיעתם", נכתב בעתירה.

עוד מצוין כי "מידת הרחמים שגילה בית המשפט במקרה כלפי העבריין מסוכנת היא מאוד, שכן היא מעבירה מסר שגוי ומוטעה לציבור כולו, כאילו נהיגה בשכרות אינה מהווה עבירה חמורה, וכי העונש בצידה הינו קל שבקלים. בבכך יש כדי לסכן את גורלם וחייהם של עוברי-אורח תמימים בעתיד".