הסטודנטים בירושלים יפגינו הערב נגד המחירים במעונות

הסטודנטים, שמנהלים מזה חצי שנה מאבק על הורדת דמי השכירות במעונות עומדים לקיים הערב הפגנה רבת משתתפים באוניברסיטה ■ "לא יכול להיות שדירה במעונות תעלה יותר מדירה בעיר"

אגודת הסטודנטים בירושלים נלחמת במחירי השכירות במעונות של האוניברסיטה העברית. הסטודנטים, שמנהלים מזה חצי שנה מאבק על הורדת דמי השכירות במעונות עומדים לקיים הערב הפגנה רבת משתתפים באוניברסיטה.

"מדובר בהמשך ישיר של המאבק שהתחיל במחאת הקיץ" מספרים באגודת הסטודנטים, "לא יכול להיות שדירה במעונות תעלה יותר מדירה בעיר. יש סטודנטים שמשלמים 1,450 על חדר במעונות כשלא רחוק משם, בדירה המושכרת בשוק החופשי דמי השכירות עומדים על 1,350 שקל לחודש לחדר".

הסטודנטים מספרים כי לפני חודשיים ערכו הפגנה באוניברסיטה ובעקבות כך החלה התדיינות עם ההנהלה על המחירים אולם מספר פגישות שנערכו בנושא לא נשאו פרי. "נפגשנו כמה פעמים אבל ההצעות שהעלו בפנינו אינן רלוונטיות. הציפייה שלנו היא להשיג הוזלה של כ-30% במחיר. במעונות סטודנטים של אוניברסיטאות אחרות ברחבי הארץ דמי השכירות נמוכים והגיוניים, אין סיבה שגם בירושלים לא יהיה מצב דומה". מארגני ההפגנה צופים השתתפות של מאות אנשים בהפגנה בערב.

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, איתי גוטלר אמר היום: "לצערי, במהלך חצי השנה האחרונה בה אנו מנסים לקדם סוגיה זו למול הנהלת האוניברסיטה, טרם חילחלה ההבנה כי תכליתם של המעונות הוא לספק דיור זול ואלטרנטיבה שפויה לסטודנטים. ברוח המחאה החברתית של הקיץ, היינו מצפים מהנהלת האוניברסיטה להפנים כי תפקיד המעונות הוא לתת שירות ולא להרוויח כסף על חשבון הסטודנטים, ולכן נמשיך להיאבק עד שנגיע לצדק חברתי אמיתי גם בקמפוס".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה כי: "הנהלת האוניברסיטה ואגודת הסטודנטים מנהלים דו שיח פורה ושוטף בנושא מחירי המעונות. ביום חמישי האחרון התקיימה ישיבת עבודה נוספת בנושא. האוניברסיטה הציגה תכנית מלגות מגורים לדיירי המעונות המבוססת על מימון של עד 10% משכר הדירה החודשי בעלות של כ-3 מיליון שקלים. ההצעה תאפשר לסטודנטים ליהנות מהנחה כבר בשנת הלימודים הנוכחית ולצבור הנחות נוספות מדי שנה עם המשך חוזה המגורים. הצעות אלה מתווספות למלגות שחולקו השנה לתלמיד שנה א' בכפר הסטודנטים בסך כולל של 2 מיליון שקל, למימון תשלומי הארנונה של הסטודנטים בהיקף של כ-3 מיליון שקל ולהחזר של חצי מיליון שקלים לסטודנטים בכל המעונות שהתגוררו ברצף 24 חודשים. בנוסף הדיירים הותיקים זכו בחודש 13 חינם בכפר הסטודנטים".

בהתייחסות לתגובת האוניברסיטה טוענים הסטודנטים כי: "ההצעות אינן מאפשרות את הוזלת המעונות לכלל הסטודנטים. מדובר בהחזר שמחייב מגורים במעונות במשך 3 שנים וגם הוא רטרואקטיבי. ההצעות הללו אינן מקובלות עלינו ונמשיך להאבק להוזלת המחירים ברמה של 30%".