ניצחון זמני לתושבי כפר שלם: חלמיש לא תפנה את התושבים

לפי קביעת בג"ץ, חלמיש לא תוכל לפנות את תושבי כפר שלם ב-90 הימים הקרובים ■ נקבע כי יש להמתין לתוצאות ועדת המשנה שדנה בנושא הפיצוי לתושבים

תושבי כפר שלם יכולים לנשום לרווחה. בינתיים. בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ בנושא פינוי התושבים במקום, הוחלט הערב (ב') כי חברת חלמיש לא תוכל לפנותם ב-90 הימים הקרובים. בית המשפט קבע כי יש להמתין לתוצאות ועדת המשנה שדנה בנושא הפיצוי לו יהיו זכאים התושבים ובקריטריונים שיקבעו מי זכאי לפיצוי.

מדובר בוועדת המשנה לעניין כפר שלם במועצת מינהל מקרקעי ישראל שאמורה להגיש את מסקנותיה עד ליום 20 למארס 2012. חברת חלמיש מעוניינת לשלם למפונים לפי הקריטריונים שנקבעו בשנת 1996, וחלק נכבד מהתושבים לא נכלל בתנאי הסף. הקריטריונים החדשים עליהם עתידה להחליט וועדת המשנה עשויים לשנות את התמונה בעבור התושבים.

פסח האוספטר - מהפורום לצדק חברתי וממובילי המחאה החברתית בקיץ האחרון שהיה בין מגישי העתירה יחד עם דפני ליף, סתיו שפיר, חבר הכנסת לשעבר רן כהן ותנועת עמי - מסר בעקבות ההחלטה: "בית המשפט נתן למדינה הזדמנות לקבל החלטה מוסרית וצודקת, ואנו מקווים שהמדינה תנצל זאת".

עו"ד יורם חגבי חגי, יו"ר משותף פוקום קניין ומקרקעין בלשכת עורכי הדין ומייצג תושבים בכפר שלם, מסר כי "העתירה היא חלק ממאבק מבורך להתייחס לבעיות של התושבים המתגוררים בשכונה והוריהם שהגיעו למקום בשנות ה-50. הן המוסדות העירוניים והן המוסדות הממשלתיים לא השכילו לשקם את התושבים ואת השכונה, זאת למרות שהוכרז על השכונה כבר בשנת 65 כאזור לפינוי ובינוי, שהמשמעות היא הכנת תב"ע כוללת, הפקעת הקרקעות ומתן מגורים ראויים לתושבים".