האונס בבסיס השייטת: "יש תלונות נוספות נגד הרס"ר"

רס"ר במילואים בשייטת 13, נשוי ואב לילדים, נאשם באונס אלים ואכזרי של חיילת בתוך הבסיס ■ בפרקליטות הצבאית אומרים כי הראיות מבוססות וכי "יש עדויות נוספות על התנהגות ברוטלית"

בית הדין הצבאי בחיפה דן בשעה זו בפרסום שמו ופרטיו האישיים של רס"ר במילואים בשייטת 13, נשוי ואב לילדים, נגדו הוגש היום כתב אישום יוצא דופן בחומרתו בגין אונס חיילת הצעירה ממנו בכ-10 שנים בתוך בסיס היחידה שבעתלית.

על פי כתב האישום, האירוע החמור התרחש במאי 2011, עת שהו איש המילואים וחיילת בדרגת רב"ט לבדם בחדר ישיבות בבסיס היחידה בעתלית. חייל המילואים ניצל את ההזדמנות בה לא היה איש נוכח מלבדם בחדר, תפס את החיילת הצעירה ואנס אותה באכזריות תוך שהיא ממררת בבכי, טוענת ש"היא לא לוקחת גלולות" ומנסה להתנגד.

כתב האישום מתאר כיצד במהלך האירוע ניסתה החיילת לברוח מהחדר, אך הרס"ר אחז בה, הפיל אותה על הרצפה, הוריד את מכנסיה ואנס אותה באלימות. אחרי שהגיע לסיפוקו, כך על פי כתב האישום, איים הרס"ר על החיילת שלא תספר לאיש על האירוע. "לא יהיה לך טוב אם תדברי על זה", כך אמר לה הנאשם.

"עדויות רבות על התנהגות ברוטלית ובוטה שלו"

בפרקליטות הצבאית אומרים כי למרות שחלף זמן רב מאז האירוע, הראיות בתיק מבוססות, ויתרה מזו - יש תלונות נוספות נגד האיש. "התלונה של המתלוננת בתיק הזה היא לא התלונה היחידה או הראשונה כנגד הנאשם", אמרה רב סרן אבישג אגמי-מרדכי, התובעת במשפט. "בתיק החקירה מצויות עדויות הן של אזרחיות והן של חיילות לגבי התנהגות ברוטאלית ובוטה ופוגעת מינית בחיילות ואזרחיות, בין אם בדרך מילולית ובין אם בדרך של מגע".

פרקליטו של הנאשם טוען מנגד כי בזמן האירוע - הוא בכלל לא היה במקום, זאת על פי איכון של הטלפון הסלולרי שלו. "לא מגישים כתב אישום ולא לוקחים תיק שהוא בעייתי ראייתית מאד, ומבוסס על מילה אחת של בחורה אחת שנאמרה בנסיבות מסוימות, כאשר אין שום תמיכה ולהפך", אמר עו"ד חי הבר, סניגורו של הנאשם. "איכון סלולרי אף אחד לא מזייף, שיחות טלפון אף אחד לא מזייף. פשוט גורמים עוול לבן אדם".