שר האוצר היווני: "נסגור תוכנית החילוץ בימים הקרובים"

שר האוצר אוונגלוס וניזלוס, הבהיר היום כי לממשלתו יש "אור ירוק" לסגירת פרטי התוכנית מול הסקטור הפרטי ■ הויכוח נסוב סביב היקף ה"תספורת" שיספוג וגובה הריבית שיקבל על הפריסה

שר האוצר היווני אוונגלוס וניזלוס, אמר היום (ג') כי שרי האוצר של גוש האירו העניקו ליוון "אור ירוק" לסיום השיחות עם הסקטור הפרטי, לקראת הסכמה על מחיקה "התנדבותית" של חלק מההפסדים על החזקותיהם באג"ח ממשלתיות יווניות.

"יש לנו אור ירוק מהאיחוד האירופי לסגור את העסקה עם הסקטור הפרטים בימים הקרובים", אמר וניזלוס לאחר פגישת שרי האוצר של האיחוד האירופי, שהתקיימה אמש בבריסל.

במסגרת הפגישה אתמול, דחקו ממשלות גרמניה וצרפת בסקטור הפרטי לקבל ריבית נמוכה מ-4% על החובות הפרוסים של יוון - אשר תקבל כנגד ה"תספורת" והמשך מדיניות הקיצוצים הממשלתית כ-130 מיליארד אירו, במסגרת תוכנית חילוץ נוספת.

דבריו של וניזלוס סותרים דיווחים מוקדמים יותר הבוקר, כי האיחוד האירופי לא הציב לעצמו דד-ליין להסכמה על סיום המשא ומתן בין ממשלת יוון לנושיה והמוסדות הפיננסיים הבינלאומיים - אשר מסרו שני בכירים באיחוד האירופי ל"בלומברג".

יוון דנה בשבועות האחרונים על פרטי תוכנית החילוץ השנייה לה תזכה, אשר צפויה לכלול בין היתר "תספורת" של כ-50%. באשר לכך, קנצלרית גרמניה מרקל ונשיא צרפת סרקוזי הצהירו אתמול בסיום פגישת שרי האוצר של אירופה, כי המו"מ בין יוון לסקטור הפרטי לגבי ה"תספורת" דווקא התקדם מאד, וכי הסכם צפוי להיחתם.

נציין כי על רקע חוסר ההצלחה להגיע להסכמה סופית על תוכנית החילוץ היוונית, עלו תשואות האג"ח לשנתיים ביוון לשיא חדש של 206% ביממה האחרונה.