מייסד ויקיפדיה: "ההחשכה הייתה הצלחה אדירה"

ג'ימי וויילס בכנס DLD במינכן: "שאלו אותי מה אעשה עם אובדן ההכנסות אבל אפילו לא חשבתי על זה; להיפך - זה אולי אפילו יעזור, כי אנשים יראו שאכפת לנו, שאנחנו עומדים על העקרונות של חופש הביטוי"

"ההחשכה של ויקיפדיה הייתה הצלחה אדירה, אנחנו חלק מהתרבות ואנחנו מרגישים צורך להגן על התרבות הזו. אני רק הצעתי את הרעיון, מיד אחר כך התפתח דיון עצום בקהילה שמאוד תמך בצעד זה". כך אמר היום (ג') ג'ימי וויילס, מייסד ויקיפדיה, בכנס DLD במינכן. "שאלו אותי מה אעשה עם אובדן ההכנסות אבל אפילו לא חשבתי על זה; להיפך - זה אולי אפילו יעזור, כי אנשים יראו שאכפת לנו, שאנחנו עומדים על העקרונות של חופש הביטוי, ממש כפי שקרה בסין, שם לא הסכמנו להתפשר".

וויילס התייחס לחקיקה האמריקנית המוצעת שעלולה להגביל חברות ומיזמים רבים: "החקיקה הזו טובה לכאורה לגוגל, שהייתה יכולה להיפטר מאלפי חברות שמתחרות בה, או לפייסבוק, שהייתה יכולה לרדוף אחרי רשתות מקומיות. אבל, הן לא בעד זה. למה? כי הן מבינות שחקיקה גרועה תזיק לתעשייה כולה ואינה באינטרס של הצרכנים".

וויילס הוסיף כי "עכשיו מדברים על החוק למניעת ניצול ילדים ומציעים שספקיות האינטרנט ישמרו לוגים של גלישה. אבל מה יקרה אם קבוצות כמו אנונימוס יפיצו את זה ברשת? מי רוצה לראות את כל היסטוריית הגלישה מופצת ברבים? וזה יכול לקרות בכל רגע. אין לי שום אינטרס להגן על פיראטים ואפילו לא שמעתי על מגה-אפלוד מימיי, אבל אם רוצים לטפל בזה צריך לעשות את זה נכון ולא באמצעות חקיקה מגוחכת. 10 מיליון איש שמתקשרים לחבר קונגרס והוא קורא לזה ניצול כוח? זו דמוקרטיה! אני חושב שהוא צריך להיות מפוטר על אמירה כזו".

וויילס התייחס לגישה של תעשיית הסרטים והטלוויזיה למכירות אונליין: "אם השקעת 100 מיליון דולר בסרט ואז הוא מופץ ברשת בחינם, זה מעצבן, אני מבין את זה. הפלטפורמה הדיגיטלית היא הזדמנות גדולה לתעשייה בהוליווד, פשוט תשימו שם מה שאנשים רוצים לקנות. יש לי חברה בישראל שבוכה על מות מגה-אפלוד כי ראתה שם 'האוס', אמרתי לה כנס ל-iTunes וקני את זה, אבל היא אומרת שאין זה שם את זה. אם אין אפשרות לקנות, למה מתפלאים שאנשים מורידים חינם?".