בכיר בניוז קורפ: "טלוויזיה היא כבר לא מכשיר, היא תוכן"

דיווח מוועידת הטכנולוגיה והאינטרנט DLD במינכן, גרמניה ■ ג'ון מילר: "אם פעם היינו מדברים על תעשיית טלוויזיה בנפרד ועל תעשיית האינטרנט בנפרד, זה כבר לא המצב היום. בקרוב תהיה רק תעשיית מדיה"

"אם פעם היינו מדברים על תעשיית טלוויזיה בנפרד ועל תעשיית האינטרנט בנפרד, זה כבר לא המצב היום. אנחנו קרובים מאוד לשלב שבו תהיה רק תעשיית מדיה. הכול יתאחד למקום אחד, זה יהיה בכל מסך אפשרי, והגבולות ייעלמו" - כך אמר היום (ג') ג'ון מילר, סמנכ"ל חטיבת הדיגיטל בענקית המדיה ניוז קורפ, בשיחה עם יוסי ורדי בכנס DLD במינכן, גרמניה.

"טלוויזיה היא כבר לא מכשיר אלא תוכן. היא מגיעה לכל מכשיר שיכול לשדר את התוכן הזה", אמר מילר. "אני חייב לציין שהתוכן הטלוויזיוני היום הוא מאוד טוב. הטכנולוגיה למעשה משפרת את התוכן הטלוויזיוני".

כדוגמה להימצאותו של התוכן בכל מקום, הביא מילר את הדוגמה של IGN, אתר חדשות הגיימינג הפופולרי בעולם. "יש לנו את האתר עצמו, אבל יש לנו גם ערוץ ביו-טיוב ואפילו ערוץ על- בי קונסולת המשחקים Xbox", הוא אמר.

מילר הזכיר גם את שירות התוכן הפופולרי Hulu, שניוז קורפ היא אחת השותפות בו, לצד דיסני ו-NBC (שנרכשה על-ידי קומקאסט). "זה אתר מאוד חזק. הוא מוביל, מוכר פרסומות, ואנשים אוהבים אותו. זו חברה מאוד בריאה", ציין מילר.

בתשובה לשאלה של ורדי על מקומה של הטלוויזיה החברתית, דיבר מילר על כך שיותר ויותר אנשים מנהלים שיחות מרחוק עם חבריהם במהלך צפייה בטלוויזיה. "אנחנו רואים את זה עם הסדרה 'Glee', שהיא מאוד פופולרית בטוויטר ובפייסבוק, כי אנשים מדברים תוך כדי שידור. ב-2012 נראה את זה מתפרץ עוד יותר, את 'המסך הכפול', שאנשים יראו טלוויזיה וידברו על זה בטאבלט".

ורדי ומילר דיברו גם על סטארט-אפים ויזמות והזכירו את חברת NDS הישראלית, שניוז קורפ מחזיקה בה 50%. "הם הכניסו את הקונספט של 'טלוויזיה בכל מקום' ובנו דברים מאוד מיוחדים. המהנדסים בישראל מאוד חזקים".

מילר התייחס גם לשוק הסטארט-אפים האמריקני, שלדברי ורדי מתחלק לשלושה: סיליקון ואלי, לוס אנג'לס וניו-יורק. "בסיליקון ואלי יש תופעה לאחרונה של יזמים סדרתיים, שכבר מקימים את הדור השני או השלישי של החברות שלהם. זה בסדר גמור, אבל זה יוצר מצב שדומה להוליווד, שאומר שאם אתה לא כבר חלק מתעשיית הטלוויזיה והסרטים - מאוד קשה להיכנס פנימה", אמר מילר. "לוס אנג'לס, לעומת זאת, מאוד ממוקדת בסטארט-אפים של תוכן, כיאה לחברות שפועלות באזור של הוליווד. בניו-יורק היזמות היא סביב כסף ופרסומות".