עמק הסיליקון חוזר לפרוח: כמה מרוויחים העובדים בעמק?

על פי נתוני Dice Holdings Inc: השכר הממוצע של העובדים עלה ב-5.2% ב-2011 ל-104,195 דולר ■ לעומת הפריחה בעמק הסיליקון, הצמיחה במשרות ההייטק ברחבי ארה"ב נותרה נמוכה

בעוד האבטלה גואה בארה"ב, עמק הסיליקון פורח; סקר חדש שפורסם ב"וול סטריט ג'ורנל" חושף את שכרם הממוצע של העובדים בעמק הסיליקון בקליפורניה. על פי נתוני הסקר, השכר הממוצע של עובדי עמק הסיליקון בשנה שעברה חצה את רמת ה-100 אלף דולר. זו הפעם הראשונה מאז 2001 שהסקר מראה שבירת מחסום רמת השכר של ה-100 אלף דולר.

מפעיל אתר משרות הייטק, Dice Holdings Inc שערכו את הסקר בקרב העובדים בעמק הסיליקון בקליפורניה הודיעו כי השכר הממוצע של העובדים, בעלי מקצוע בתחום ההנדסה והתוכנה בעמק הסיליקון עלה ב-5.2% ל-104,195 דולר בשנה שעברה לעומת עלייה של 2% ל- 81,327 דולר בשכר עובדי ההייטק ברחבי המדינה.

ממצאי הסקר מוכיחים את הפריחה המחודשת של ענף ההייטק בעמק הסיליקון עם פריצתן של פייסבוק, זינגה וטוויטר. לעומת הפריחה בעמק הסיליקון הצמיחה במשרות ההייטק ברחבי ארה"ב נותרה נמוכה.

התחזקות שוק התעסוקה בעמק הסיליקון השפיעה אף על הבונוסים שקיבלו עובדי ההייטק שם, הבונוסים קפצו ב-13% בשנה שעברה לכ-12,450 דולר, בהשוואה לרמת הבונוסים של סקטור ההייטק בארה"ב, מדובר בעלייה של 8%, על נתוני דיס.